دوشنبه ۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۵ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 13, 2024
حجت‌الاسلام ذوعلم

عضو هیئت علمی پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی با اشاره به این که وحدت یک ضرورت عقلی و شرعی است، بر لزوم هوشیاری هر چه بیشتر مسلمین در برابر توطئه های تفرقه افکنانه دشمنان اسلام تاکید کرد.

حجت الاسلام و المسلمین علی ذو علم در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه، با تبریک هفته وحدت و ایام ولادت حضرت رسول اکرم(ص) و امام صادق(ع)، وحدت اسلامی را یک ضرورت عقلی، شرعی و اجتماعی دانسته و اظهار داشت: تعمیق هر چه بیشتر و بهتر وحدت بین مسلمین و پیروان مذاهب اسلامی از ضرورت هاست.

وی با بیان این که امروزه یکی از نیازهای جدی جامعه ما توجه ویژه به بحث وحدت است، افزود: این ایام که به نام هفته وحدت نام گذاری شده، فرصت خوبی است تا هم مردم و هم نخبگان جهان اسلام، بیش از پیش متوجه ضرورت وحدت و برادری در جهان اسلام شده و موانع تحقق آن را از میان بردارند.

رییس پژوهشکده فرهنگ و مطالعات اجتماعی پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی با اشاره به این که پیامبر (ص) خود بزرگترین منادی وحدت و یکپارچگی در جهان اسلام بوده اند، ابراز داشت: وحدت میان مسلمین، جدای از این که در آیات و روایات مورد تاکید فراوان واقع شده، امر پسندیده ای است که مورد پذیرش تمام عقلای عالم نیز می باشد و هر انسان  فکور و آگاهی، اتحاد و همدلی را می ستاید و تفرقه و جدایی را نکوهش می کند.

وی خاطرنشان کرد: همه هدف دشمن آن است که با شگردهای مختلف و ایجاد تفرقه در بین مسلمین، در مسیر وحدت مانع تراشی کند و در این راستا بر روی چهره ها و گروه های تفرقه افکن که تظاهر به تشیع و یا تسنن می کنند، سرمایه گذاری ویژه ای انجام داده و می دهد.

حجت الاسلام والمسلمین ذوعلم در پایان تاکید کرد: مسلمانان باید با اتحاد و همبستگی، توطئه های دشمنان اسلام را خنثی کرده و تفرقه افکنان را رسوا کنند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha