دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
آیت الله سیدان

حوزه / استاد حوزه علمیه مشهد در پاسخ به این سوال که چرا برخی افراد ، مرگ همراه با سختی دارند؟ گفت: بدی های آنان با این نوع مرگ سخت جبران می شود تا در آن دنیا راحت باشند.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از مشهد، آیت الله سید جعفر سیدان در ادامه جلسه تفسیر قرآن ماه مبارک رمضان به برخی مثل های قرآنی پرداخت و گفت: مثال می تواند در بیان مطلب تاثیرگذار ، تبیین و تشریح کننده باشد که این کار در قرآن کریم انجام شده است.

وی با اشاره به اینکه طبق روایت هایی از معصومان(ع)، ائمه، مثل اعلای خدا هستند، توضیح داد: با دقت در آیات شریفه قرآن در می یابیم که «مثل» به معنای چیزی که بیانگر، تبیین کننده و مبین می باشد.

آیت الله سیدان با بیان اینکه پیغمبر اکرم(ص) و ائمه معصومین(ع)، بیانگر معارف الهی هستند، اظهار داشت: این بزرگواران بیانات بسیار شگفت انگیز، راه گشا و تعیین کننده در ارتباط با حضرت حق هستند و این یکی از معانی مثل اعلا است.

وی یادآور شد: بر همین اساس، سخنان ایشان در ارتباط با علم خدا، اراده خدا، حقایق خلقت، حقایق توحیدی بی نظیر است.

این استاد حوزه علمیه مشهد در ادامه به مثال دیگری درباره اعمال خوب کافران در روز قیامت که به خاکستر روی سنگ و باد شدید تشبیه شده، اشاره و خاطر نشان کرد: کارهای خوب و نیک کافران هم اینگونه است که با وجود اینکه می دانستند که خداوند هست، ولی لج کرده و قبول نکردند و در نتیجه در قیامت هیچ کار خوبی هم از آنان پذیرفته نمی شود.

وی همچنین به این سوال که چرا برخی افراد مومن، مرگ همراه با سختی دارند، گفت: خداوند کاری کرده که بدی های آنان با این نوع مرگ بد و سخت جبران شود تا در آن دنیا راحت باشند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha