دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
آیت الله سیدان از علمای مشهد

استاد حوزه مشهد با استناد به آیات قرآنی گفت: اعتقاد به مسئله ولایت در ادامه ایمان به رسول الله(ص) محسوب می شود.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»از مشهد، آیت الله سیدان در ادامه سلسله جلسات تفسیر خود در ماه رمضان،  با اشاره به مثال قرآنی «کمثل الحمار یحمل اسفارا»، گفت: این مثال تنها برای یهودی ها نیست بلکه مسیحی و مسلمان نیز اگر به کتاب آسمانی خود عمل نکند، این تشبیه برایش صدق می کند.

وی افزود: هر کسی هر چه برخلاف کتاب آسمانی اش عمل کند، حال او مانند همین مثال قرآنی است.

این استاد حوزه علمیه مشهد با بیان اینکه کسانی که به پیامبر(ص) ایمان آورده و سپس تحمل نکردند، مثال همین آیه شامل شان می شود، تصریح کرد: بر این اساس، اعتقاد به مسئله ولایت نیز در ادامه ایمان به رسول الله(ص) محسوب می شود.

وی اضافه کرد: پیامبر اکرم(ص)  در همه مواقع درباره ولایت و جایگاه حضرت علی(ع) گفته اند و در حدیث ثقلین نیز به این امر اشاره می کنند اما عده ای همه آن بیانات را نادیده گرفته اند.

آیت الله سیدان به عظمت حضرت مجتبی(ع) و اعلام رسول گرامی(ص) درباره حسنین که سید شباب اهل جنت خوانده اند، اشاره و خاطر نشان کرد: نام گذاری حضرت امام حسن(ع) نیز خدایی بوده و جبرئیل از سوی حضرت حق این نام را به پیامبر(ص) اعلام کرده است.

این استاد برجسته حوزه علمیه مشهد به حدیث دیگری از پیامبر(ص) اشاره کرد که حسنین را بعد از خود و امیرمومنان(ع) بهترین خلق زمین نامیده اند.

وی خاطر نشان کرد: پیامبر(ص) فرمودند که امام حسن(ع) کیست اما مشاهده شد که چه کردند و این همان مثال قرآنی است که خلاف آنچه رسول خدا(ص) فرمودند، عمل و جنات کردند تا آنجا که حتی وقت بیان شرح حال در روز ولادت شان با غصه خوردن و تاثر همراه می شود.

این استاد حوزه علمیه خراسان گفت: هیچ مفسری نیست که بگوید آن حضرت در آیه قربی، یا از جمله جمع قطعی آیه تطهیر، آیه مباهله و آیه اطعام نیستند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha