چهارشنبه ۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۷ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 15, 2024
آیت‌‌الله سیدان

طلاب علوم ديني كه از دو منبع، قرآن و عترت بهره برای پاسخ گویی به شبهات،بهره مي‌برند بايد با تقويت علمي و عملي خود، آن را نشر داده و اثر گذار باشند.

به گزارش خبرگزاري حوزه از مشهد، آيت الله سيد جعفر سيدان، از اساتيد برجسته حوزه علميه خراسان در حاشيه برگزاري همايش «طلبه آرماني و آرمان طلبگي» در گفت‌وگو با تعدادي از طلاب با بيان اين كه طلاب علوم ديني بايد خدا را شاكر باشند، زيرا ورود به عرصه طلبگي  با هيچ كاري قابل مقايسه نيست، ابرازداشت: اگر اينگونه بيانديشيم، بردبار، با نشاط و با استقامت خواهيم بود و مسير خود را به خوبي طي خواهيم كرد.

وي درباره رسالت طلاب نيز با اشاره به آیه «مَن تَعَلَّمَ العِلمَ وَعَمِلَ بِهِ وَعَلَّمَ لِلّهِ دُعِىَ فى مَلَكُوتِ السَّماواتِ عَظيما فَقيلَ: تَعَلَّمَ لِلّهِ وَعَمِلَ لِلّهِ وَعَلَّمَ لِلّهِ»، ابرازداشت: نتيجه اين آموختن براى خدا و عمل كردن به خاطر ذات اقدس الهي و آموزش دادن براى خدا و نشر آن، يادشدن در ملكوت آسمان‌ها به بزرگى و عظمت است.

اين استاد حوزه علميه خراسان، با بيان اين كه تنها قرآن و عترت مي‌تواند در مقابل شبهات و انحرافات قدرت داشته باشد، گفت: طلاب علوم ديني كه از اين دو منبع بهره مي‌برند بايد با تقويت علمي و عملي خود، آن را نشر داده و اثر گذار باشند.

گفتني است؛ نخستين همايش از سلسله همايش هاي «طلبه آرماني و آرمان طلبگي» به ياد طلبه مبلغ مرحوم حجت الاسلام رضا داوودي از طلاب مدرسه علميه حضرت مهدي (عج) مشهد كه در زمان تبليغ دهه اول محرم امسال دار فاني را وداع گفت، در سالن همايش هاي نمايشگاه آستان قدس رضوي برگزار شد.

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha