پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
بشیر حسینی میانجی

حوزه/ دبیر انجمن شعرطلاب کشور گفت: مرحوم استاد حمید سبزواری، حقیقتاً شاعری انقلابی بود و هیچ گاه به دنبال پست و مقام و تعریف و تمجید دیگران نبود.

حجت الاسلام  سید بشیر حسینی میانجی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، ضمن تسلیت درگذشت این شاعر بزرگ انقلاب اسلامی به جامعه ادبی کشور به ویژه مقام معظم رهبری اظهار داشت: بنده چندین بار با این شاعر بزرگ در جلسات ادبی مراوده و برخورد داشتم و همچنین با اشعار و آثار فاخر و انقلابی و دینی ایشان مانوس بودم و آنچه به نظرم درباره شخصیت استاد سبزواری می رسد این است که ایشان بسیار متواضع، بزرگوار و با اخلاق بود و همواره نسل جوان شاعران را مورد عنایت و تفقد ویژه قرار می داد.

وی افزود: آن مرحوم وقتی هم که در جلسات شعر خوانی می کرد،‌انسان با تمام وجود احساس می کرد که این مرد ارادت عجیبی به امام و شهدا و مقام معظم رهبری دارد و این طور نبود که حالا شاعر انقلابی باشد به خاطر این که به او پول و پست و مقام بدهند، بلکه مخلصانه برای انقلاب و ارزش های دینی و انقلابی شعر می گفت.

مسئول جامعه ادبی نیر همچنین گفت: بسیاری از مردم به خصوص جوانان با اشعار و سروده های ماندگار انقلابی ایشان ارتباط برقرار کرده و آن ها را حفظ هستند و این نشان می دهد که استاد سبزواری علاوه بر محتوای والای اشعار خود، توانسته به خوبی با توده مردم نیز ارتباط برقرار کند.

وی اضافه کرد: توصیه بنده به نسل جوان علاقه مند به شعر و ادبیات این است که حتماً کتاب "سرود درد" استاد سبزواری را بخوانند که بسیار تاثیرگذار،  جذاب و عمیق است.

 

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha