سه‌شنبه ۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۶ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 14, 2024
حجت الاسلام میرعمادی

حوزه/نماینده ولی فقیه در استان لرستان گفت: احیای اندیشه های شهید بهشتی، نیاز اساسی و ضروری امروز دستگاه قضا است.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»از خرم آباد؛حجت الاسلام والمسلمین میر عمادی ظهر امروز در دیدار کارکنان دادگستری استان لرستان با اشاره به اینکه شهید دکتر بهشتی معمار دستگاه قضایی جمهوری اسلامی ایران به شمار می رود اظهارداشت:آن شهید والامقام با خدمتی خالصانه در برقراری حق و عدالت تلاشهای وافری داشت و در تصویب لایحه قصاص با وجود هجمه فراوان دشمن توانست این لایحه شرع اسلام را در دستگاه قضا احیاء نماید.

وی با بیان اینکه شهید بهشتی عالمی با بصیرت،زمان شناس و استکبار ستیز بود تصریح کرد: شهید بهشتی در میان شخصیت های زمان خود بی نظیر بود و به تعبیر واقعی از جهاد کبیر سربلند بیرون آمد.

امام جمعه خرم آباد با اشاره به اینکه شهید بهشتی به تعبیر امام راحل، شهید مظلوم بود خاطر نشان کرد:امروز باید با احیاء استدلال ها و اندیشه های این شهید والامقام احقاق حق و عدالت رو در دستگاه قضا رونق بخشید و با افتخار از اندیشه ای ایشان یاد نمود.

حجت الاسلام والمسلمین میر عمادی با قدردانی از تلاش شبانه روزی نیروهای زحمت کش دستگاه قضا در برقراری حق و عدالت و تامین امنیت جامعه، یادآور شد: قضات و کارکنان دستگاه قضا وظیفه خطیر و حساسی دارند و باید تلاش کنند تا بدور از هر گونه حب و بغض قضاوتی عادلانه داشته باشند.

نماینده ولی فقیه در استان لرستان با بیان اینکه یک سال نشستن بر کرسی قضاوت با عدالت معادل ۷۰ سال عبادت است، افزود:این روایت دینی اوج حساسیت دستگاه قضا و عدالت را در جامعه یادآوری می نماید.

حجت الاسلام والمسلمین میر عمادی با اشاره به اینکه حکم قاضی باید براساس حکمت و عترت و اهل بیت(ع) باشد، افزود: در اجرای این حکم بایستی هر گونه اظهار نظر بسته شود و حکم تنها بر اجرای احکام شرعی و موازین قانونی باشد.

وی با اشاره به این که در گزینش قضات در دستگاه قضا نیز باید سلامت و شانیت اخلاقی و شخصیتی افراد مد نظر باشد، تصریح کرد: با انتخاب قضاتی مومن،انقلابی و بصیر جلوی هر گونه بی عدالتی بسته خواهد شد.

نماینده ولی فقیه در استان لرستان در پایان با اشاره به حقوق نجومی برخی مدیران دستگاه های دولتی هم افزود: دستگاه قضا در این رابطه نیز باید با شفافیت این موضوع را بررسی و تببین نماید.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha