پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
آیت الله حسینی بوشهری

حوزه / مدیر حوزه‌های علمیه گفت: دشمنان سال‌هاست که برای به چالش کشیدن کشور تلاش می‌کنند، ولی به این دلیل که خون پای انقلاب ریخته شده است این انقلاب پابرجاست و آنها راه به جایی نمی‌برند.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»،، آیت الله حسینی بوشهری امروز در جمع کارمندان مرکز خدمات حوزه‌های علمیه در ادامه تفسیر دعای مکارم اخلاق صحیفه سجادیه و با اشاره به آسیب‌هایی که ممکن است یقین را سست کند اظهار کرد: بر طبق روایات حرص، طمع، جدال، گفتگوهای بی‌حاصل و ارتباط زیاد مردم با دنیا به عنوان عوامل تضعیف یقین بیان شده‌اند.

وی با اشاره به روایتی از امیرالمومنین(ع) گفت: امیرالمومنین(ع) می‌فرماید، همنشینی کردن زیاد با اهل دنیا، چهره دین را مخدوش می‌کند و موجب تضعیف یقین می‌شود.

مدیر حوزه‌های علمیه با اشاره به فراز دیگری از دعای صحیفه سجادیه افزود: امام سجاد(ع) در این دعا می‌فرمایند " وَ اسْتَصْلِحْ بِقُدْرَتِکَ مَا فَسَدَ مِنِّی" خدایا تباهی کارم را با قدرتت اصلاح کن" تو قادری و می‌توانی ناتوانی‌های من را درمان کنی.

بزرگ‌ترین عذاب الهی

وی با بیان این که امام سجاد (ع) در این دعا عرض می‌کند، خدایا من را به خودم وامگذار گفت: بزرگ‌ترین عذاب الهی این است که خداوند بگوید تو را به مردم و به خودت واگذار می‌کنم.

آیت الله حسینی بوشهری تصریح کرد: وظیفه انسان این است همواره به سوی خدا رود تا لطف خدا شامل حالش شود و گاهی انسان در آستانه گناه می‌رود و به دلیل یاری خواستن از خدا در لحظه آخر خداوند او را از منجلاب نجات می‌دهد.

وی بیان کرد: امیرالمومنین (ع) می‌فرماید مردم هنگامی که مشکلی بر آنها نازل می‌شود و نعمت خداوند از دستشان برود اگر به سوی خدا آیند و اشک بریزند و دل‌هایشان شکسته شود هر آنچه از دستشان رفته برمی‌گردد.

گره از کار مومنان باز کنیم

مدیر حوزه‌های علمیه با بیان اینکه ما باید به سوی خدا برویم و از خدا مدد بخواهیم و خدا نیز کمک می‌کند ابراز داشت: البته به این معنا نیست که اگر برادران دینی مفسده‌ای در یکدیگر دیدند، بی‌خیال شوند، وظیفه ما است که گره از کار مؤمنان بازکنیم.

وی با اشاره به اینکه مسئله امر به معروف و نهی از منکر از مسائل مهمی است که باید در جامعه وجود داشته باشد گفت: پیامبر (ص) می‌فرماید مؤمن آینه برادر دینی‌اش است و می‌تواند با این تذکر لطمه‌های اخلاقی او را برطرف سازد.

آیت الله حسینی بوشهری ادامه داد: امام صادق (ع) می‌فرمایند، اگر کسی دید برادر دینی‌اش کار ناپسندی انجام می‌دهد و می‌توانست او را بازدارد و کاری نکرد در حق برادرش خیانت کرده است.

وی با اشاره به حادثه هفتم تیر و شهادت آیت الله بهشتی و 72 تن از یارانش گفت: این اتفاق صحنه بسیار عجیبی بود و دشمنان طراحی دیگری کرده بودند و خدا جور دیگری خواست.

مدیر حوزه‌های علمیه مطرح کرد: دشمنان درصدد از کار انداختن دولت ، مجلس و قوه قضائیه بودند، ولی با خواست خداوند و همت یاران انقلاب به هدف خود نرسیدند.

عضو خبرگان رهبری گفت: دشمنان سال‌هاست که برای به چالش کشیدن کشور تلاش می‌کنند؛ ولی به این دلیل که خون پای انقلاب ریخته شده است این انقلاب پابرجاست و آنها راه به جایی نمی‌برند.

انتهای پیام/313/30

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha