شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
بوشهری

حوزه/ مدیر حوزه های علمیه با بیان این مطلب که شرایط امروز حوزه با گذشته بسیار متفاوت است، گفت: امروز توجه معاندین به حوزه بسیار زیاد شده باید مراقب باشید تا دست این دشمنان از نهاد حوزه کوتاه شود.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، آیت الله سیدهاشم حسینی بوشهری صبح امروز در نشستی با کارکنان معاونت آمار و بررسی حوزه های علمیه با اشاره به روایتی از نبی مکرم اسلام(ص)، اظهار داشت: رسول اعظم(ص) فرمود: یا علیّ! ثلاث فرحات للمؤمن فی الدّنیا: لقاء الإخوان و تفطیر الصائم و التهجّد من آخر اللّیل/ یا على! سه چیز در دنیا باعث خوشحالى و شادى مؤمن است: ملاقات و دیدار برادران دینى، و افطار دادن به روزه ‏دار، و بیدار بودن در آخر شب».

وی ابراز داشت: شادی مطلوب است که مورد رضایت حضرت حق باشد؛ چراکه برخی قصد شادمانی مردم با انجام منکرات را دارند که شایسته نیست.

مدیر حوزه های علمیه با اشاره به روایتی از حضرت علی(ع)، خاطرنشان ساخت: ‏رَحِمَ اللَّهُ رَجُلًا رَأَى حَقّاً فَأَعَانَ عَلَيْهِ أَوْ رَأَى جَوْراً فَرَدَّهُ وَ كَانَ عَوْناً بِالْحَقِّ عَلَى صَاحِبِهِ/ خداوند رحمت كند كسى را كه چون حقّى ديد آن را كمك كند، يا ستمى را مشاهده نمود از آن باز دارد، و يار ستمديده باشد تا جايى كه او را به حقّش برساند».

*از طلاب ممتاز تقدیر کنید

امام جمعه قم تصریح کرد: معاونت آمار می تواند برای طلابی که از لحاظ اخلاقی، تحصیلی، سیاسی، اجتماعی و ... ممتاز هستند، برنامه تشویق برگزار کند.

*فلسفه معاونت آمار و بررسی حوزه های علمیه

عضو خبرگان رهبری بیان داشت: فلسفه وجودی معاونت آمار، صیانت، حفاظت و نگهداری حوزه و روحانیت از آسیب ها است.

معاون جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با بیان این مطلب که وظیفه دادسرای ویژه، برنامه ای بالاتر از معاونت آمار و بررسی است، اظهار داشت: نباید منتظر ماند که جرمی اتفاق بیافتد؛ بلکه باید تیزبینانه موقعیت حوزه را رصد کرده تا آسیبی در آن وارد نشود.

*منتظر ایجاد غده چرکین نباشید

آیت الله حسینی بوشهری تأکید کرد: بنا نیست منتظر بمانیم غده چرکینی ایجاد شود؛ سپس به دنبال آن برویم.

وی ابراز داشت: باید رصد کرد که دشمنان چه آسیب هایی را برای حوزه تعریف و برنامه ریزی کرده اند؛ چراکه مرزبانی درست از حوزه، از وظایف معاونت آمار و بررسی است.

مدیر حوزه های علمیه خاطرنشان ساخت: معاونت آمار باید ارتباط خود را با طلاب بیشتر کرده و این عزیزان را از مباحث و آسیب های روز آشنا کنند.

امام جمعه قم تصریح کرد: در مرحله برخورد، باید خیرخواه باشید؛ چراکه پرونده سازی علیه یک طلبه، از وظایف اصلی شما نیست؛ بلکه آخرین مرحله است.

عضو خبرگان رهبری با تأکید بر اینکه معاونت آمار و بررسی، باید از سالم ترین محیط های حوزوی باشد، بیان داشت: کارکنان این معاونت باید مصداق کلام امام صادق(ع) که فرمودند: «کونوا دعاة الناس بغیر ألسنتکم/ با غیر زبان هآیتان مردم را دعوت کنید» باشید.

معاون جامعه مدرسین حوزه علمیه قم اظهار داشت: هم باید خود سالم بمانیم و هم در سالم سازی محیط حوزه مؤثر باشیم.

*مشکل طلاب را مشکل خود بدانید

آیت الله حسینی بوشهری با تأکید بر سرعت در انجام کارها، ابراز داشت: کار طلاب را کار خود فرض کنید تا کمی از مشکلات این عزیزان برطرف شود.

*مراقب معاندان و دشمنی ها باشید

وی با بیان این مطلب که شرایط امروز حوزه با گذشته بسیار متفاوت است، خاطرنشان ساخت: امروز تعداد معاندین به حوزه بسیار زیاد شده و شما عزیزان باید مراقب باشید تا دست این دشمنان از نهاد حوزه کوتاه شود.

مدیر حوزه های علمیه گفت: امروز دشمنان بر روی اسلام هراسی، شیعه هراسی، ایران هراسی و روحانیت هراسی برنامه داشته و شما باید با رویکرد جدید، این راه را بر روی معاندان و دشمنان ببندید.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha