جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
45

حوزه/ مدیر حوزه های علمیه با حضور در منزل نوجوان 12 ساله قمی، از خانواده و بازماندگان وی دلجویی کرد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، آیت الله سیدهاشم حسینی بوشهری شامگاه دوشنبه برای عرض تسلیت با حضور در منزل مرحوم محمدحسین قربانی با خانواده آن مرحوم دیدار کرد.

در ابتدای این دیدار ابوالقاسم محمدی از بستگان این نوجوان قمی با قدردانی از مدیر حوزه های علمیه به تشریح این حادثه درگذشت این نوجوان پرداخت و اظهار داشت: مرحوم محمدحسین قربانی به همراه جمعی از نوجوانان محل، شامگاه پنجشنبه 21 خردادماه سال جاری در حال بازی بودند که هنگام خارج کردن توپ فوتبال از زیر یکی از ماشین ها و برخورد دستش با تیر روشنایی بوستان، دچار برق گرفتگی می شود.  

وی با اشاره به تذکر باغبان بوستان به شهرداری و اداره برق استان قم برای تعمیر و ایمن سازی این بوستان، ابراز داشت: باغبان چندین نوبت اعلام کرده بود که این بوستان مشکل دارد.

این عضو خانواده قربانی با اشاره به ناکام ماندن تلاش گروه های سیاسی و رسانه های بیگانه برای سوء استفاده از این حادثه گفت: این گروه ها افرادی نیستند که دلسوز باشند و ما شرمنده شهدا و پایبند به انقلاب هستیم.

محمدی همچنین با تقدیر از همدردی و دلسوزی شهردارقم با خانواده مرحوم قربانی، ابراز داشت: آقای سقائیان نژاد فرد محترم و برای ما عزیز هستند و خداوند لطف کرده است که ایشان به قم تشریف آوردند.

وی همچنین با اشاره به اهتمام جدی قوه قضائیه برای برخورد با مقصران این حادثه برق گرفتگی، تصریح کرد: دستگاه قضائی مصمم و با قاطعیت پیگیر این موضوع است.

در ادامه مصطفی ملایی عضو شورای شهرقم با اشاره به تشکیل کمیته ای در راستای ایمنی سازی بوستان ها در شهرداری قم، گفت: مسئولیت این کمیته با سقائیان نژاد شهردارقم است و بر این اساس بحث تقلیل ولتاژ برق به 12 و 24 ولت مطرح است.

وی همچنین با اشاره به ثبت تماس اهالی محل مفتح جنوبی نسبت به مشکل تیر روشنایی بوستان آن محل، گفت: تماس های اهالی این محل در سامانه 137 ثبت شده بود و سیستم نظارتی با جدیت نسبت به قصورات صورت گرفته در این حادثه برخورد خواهد کرد.    

وی همچنین با اشاره به خاموشی بوستان های قم، ابراز داشت: تا ده روز اقدامات ایمنی سازی بوستان ها صورت می گیرد تا شاهد تکرار چنین حوادثی در استان قم نباشیم.   

این عضو شورای شهر قم با بیان اینکه اصحاب رسانه مسئولیت سنگینی نسبت به این وقایع دارند، گفت: رسانه های محلی راهکارمحور و امیددهنده، موضوع را پیگیری کنند.

آیت الله حسینی بوشهری نیز  با ابراز تاسف از حادثه برق گرفتگی مجدد کودکان در استان قم، ابراز داشت: سال گذشته حادثه برق گرفتگی اتفاق افتاد و انتظار این بود دیگر این مسئله تکرار نشود.

وی افزود: همان گونه که مسئولان وعده دادند باید تدبیری جدی و اساسی برای رفع این گونه حوادث در قم و کشور اندیشیده شود.

مدیر حوزه های علمیه در پایان ضمن آرزوی سلامتی و توفیق خانواده قربانی، برای نوجوان 12 ساله قمی علو درجات و برای بازماندگان صبرجزیل و اجرمضاعف از خداوند منان مسئلت کرد.

انتهای پیام/313/33

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha