جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
حجت الاسلام خوانساری_ مدیر مرکز فناوری اطلاعات حوزه های علمیه در غرفه خبرگزاری حوزه

حوزه/ مدیر مرکز فناوری اطلاعات حوزه های علمیه، بیست و چهارمین نمایشگاه بین المللی قرآن را فرهنگی تر از نمایشگاه های قبل دانست و گفت: بخش حوزوی نقش اول نمایشگاه قرآن کریم است.

حجت الاسلام محمد باقر خوانساری با حضور در غرفه خبرگزاری «حوزه»، در بیست و چهارمین نمایشگاه بین المللی قرآن کریم، به خبرنگار خبرگزاری حوزه، گفت: نکته خوبی که در کلیت نمایشگاه امسال وجود دارد و نسبت به سال های قبل پر رنگ شده، این است که حال و هوای نمایشگاه بیشتر فرهنگی شده است.

وی افزود: این که حال و هوای نمایشگاه بین المللی قرآن، امسال فرهنگی تر از سال های قبل شده، یعنی سال های قبل صبغه تجاری در نمایشگاه قرآن پر رنگ تر بود، اما امسال، صبغه فرهنگی بر تجاری غلبه دارد و اطلاع رسانی های خوبی هم در مورد نمایشگاه صورت گرفت.

مدیر مرکز فناوری اطلاعات حوزه های علمیه با اشاره به ضرورت حضور بخش حوزوی در نمایشگاه بین المللی قرآن کریم، گفت:  یکی از مهمترین جاهایی که باید حوزویان حضور فعال داشته باشند همین نمایشگاه بین المللی قرآن است؛ یعنی هر جا بحث های دینی و تخصصی اسلامی و قرآنی باشد، حتماً نقش اول آن برای حوزه های علمیه تعریف می شود.

 وی خاطرنشان کرد: تصورم این است که فضای در اختیار بخش  حوزوی در نمایشگاه بین المللی قرآن، امسال کمتر و کوچکتر از سال های قبل شده، اما کیفیت بهتر شده است؛ البته اصل حضور است که بسیار لازم است و حتما باید حضور داشته باشیم؛ هم خود حوزه و هم مؤسسات وابسته و هم حضور روحانیونی که کار فرهنگی انجام می دهند، در نمایشگاه بسیار لازم و ضروری است.

حجت الاسلام خوانساری با بیان این که مردم اعتماد بالایی به روحانیت و حوزه دارند و حضور پرشور مردم در بخش حوزوی نمایشگاه بین المللی قرآن کریم، شاهد این مدعاست، گفت: مردم علم نافع را در زمان غیبت از علما می گیرند و در نمایشگاه قرآن نیز شاگردان برجسته علما به ارائه خدمات به مردم می پردازند.

مدیر مرکز فناوری اطلاعات حوزه های علمیه، در بخش پایانی سخنان خود با تقدیر از فعالیت های خبرگزاری حوزه در طول سالیان گذشته که همراه بخش حوزوی در نمایشگاه بین المللی قرآن کریم حضور داشته و به انعکاس اخبار این بخش می پردازد، گفت:  مجموعه افق حوزه و خبرگزاری حوزه، بسیار بی ادعا فعالیت می کنند و در دوازده سال گذشته همواره در کنار بخش حوزوی نمایشگاه بین المللی قرآن کریم حضوری فعال دارند؛ البته مشکلاتی دارند، اما با این وجود بسیار بی ادعا و با اخلاص کار می کنند و امیدوارم اجر خود را از خود خدا و اهل بیت(ع) بگیرند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha