شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
حجت الاسلام مهدوی امام جمعه شیرگاه

حوزه/ با توجه به این که حوزه های علمیه بهترین مرکز برای ترویج فرهنگ و نشر آموزه های دینی می باشند؛ لذا تاسیس این مراکز به خصوص حوزه خواهران در تمام شهرها ضروری است.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از مازندران، حجت الاسلام مهدوی امام جمعه شیرگاه در نشست با مدیریت حوزه علمیه خواهران مازندران بیان کرد: با توجه به این که حوزه های علمیه بهترین مرکز برای ترویج فرهنگ و نشر آموزه های دینی می باشند؛ لذا تاسیس این مراکز به خصوص حوزه خواهران در تمام شهرها ضروری است.

وی افزود: خواهران طلبه به دلیل  ویژگیهای ذاتی شان، دارای دغدغه و نظم بیشتری می باشند؛ لذا می توانند نقش موثرتری در تربیت و هدایت جامعه داشته باشند.

امام جمعه شیرگاه تصریح کرد: با توجه به تمایل بانوان به حضور در جلسات خانگی مذهبی، ضروری است عده ای از خواهران با تحصیل در حوزه های علمیه به عنوان کارشناسان امور دینی اداره این جلسات را بر عهده گرفته و معارف ناب اسلامی را به اطلاع این بانوان که مادران جامعه دینی ما هستند رسانده و از انحرافات خرافی و غیرمذهبی این جلسات جلوگیری نمایند. 

وی در ادامه اعلام کرد: در عصر حاضر که از یک طرف دشمنان در یک جنگ نرم هدفمند، همه دست به دست هم داده اند تا اسلام ناب محمدی و فرهنگ شیعی را در جهان حذف نمایند و از طرفی عده ای با بی توجهی به این ناتوی فرهنگی زمینه را برای نفوذ دشمن فراهم می کنند؛ پیگیری مدیریت حوزه های علمیه خواهران برای ایجاد مراکز علمی مذهبی جهت توسعه و ترویج فرهنگ و ارزشهای دینی و مبارزه با تهاجم فرهنگی دشمن قابل تحسین می باشد. 

حجت الاسلام مهدوی خاطر نشان کرد: شهرستان شیرگاه که مفتخر به علمایی چون آیت الله صالحی مازندرانی، آیت الله شهید قاسمی و... می باشد؛ با وجود عدم توانمندی مالی، دارای شرایط مستعدی برای ایجاد مدرسه علمیه خواهران می باشد؛ ما هم قول مساعد خواهیم داد در این وادی از هیچ کوششی دریغ نکرده و از  برنامه های مدیریت حوزه علمیه خواهران مازندران در خصوص تاسیس مدرسه علمیه در این شهرستان حمایت نموده و پیگیری های لازم را انجام دهیم.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha