یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
نشست -  واکاوی عوامل بروز خوی اشرافی گری در برخی مسئولان

حوزه/ نشست « واکاوی عوامل بروز خوی اشرافی گری در برخی از مسئولان» با سخنرانی رئیس شعبه ۳۳ دیوان عالی کشور در تیپ مستقل امام صادق(ع) برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری«حوزه»، نشست « واکاوی عوامل بروز خوی اشرافی گری در برخی از مسئولان نظام » با سخنرانی حجت الاسلام و المسلمین محمد نیازی، رئیس شعبه 33 دیوان عالی کشور و با حضور فرمانده و کارکنان تیپ امام صادق(ع) در صبح روز شنبه، 26 تیرماه 1395 برگزار شد.

حجت الاسلام و المسلمین نیازی با ابراز  تأسف از سوء استفاده های مالی در کشور گفت: این اتفاقات منجر به بد بینی مردم نسبت به نظام اسلامی شده و در صورتی که برخورد مناسب و محکمی نسبت به این مسائل صورت نگیرد، لطمه جدی به اعتقادات ملت ایران نسبت به انقلاب و نظام وارد خواهد شد.

وی با بیان اینکه سوء استفاده های مالی برخی مسئولان و مدیران تنها به حقوق آنها ختم نشده، بلکه پاداش ها و وام های نجومی را نیز شامل می شود ابراز داشت: جریان حقوق های نجومی به صورت دفعی اتفاق نیفتاده و حتی تنها مربوط به این دولت نیست، اما توسعه پیدا کرده و چند برابر شده است.

رئیس شعبه 33 دیوان عالی کشور افزود: با توجه به گزارش رئیس سازمان بازرسی کل کشور دو سال پیش آمار و اطلاعات حقوق های نامشروع و نجومی به دولت اطلاع رسانی شده، اما اقدام خاصی نسبت به این حقوق ها تا پیش از علنی شدن آن صورت نگرفته است.

حجت الاسلام و المسلمین نیازی با اشاره به عکس العمل شدید حضرت علی(ع) در مورد سوء استفاده از بیت المال عنوان کرد: نباید روحیه اشرافی گری در کشور رشد کند، تا امام راحل زنده بود به شدت با این روحیه مقابله می کرد و پس از وی نیز مقام معظم رهبری در موارد متعدد با این روحیه مخالفت نموده و این حالت را به « مستی اشرافی گری » تعبیر کرده اند.

وی افزود: هنگامی که امام خمینی(ره) با ساخته شدن مصلی در تهران موافقت کردند تاکید بر معماری ساده داشتند و در سفارش های خود به شدت از ایجاد زرق و برق که از ویژگی های مساجد اسلام آمریکایی است منع کردند؛ همچنین تا آخرین روزهای حیات، اجازه ترمیم و بازسازی حسینیه جماران را ندادند اما در حال حاضر زرق و برقی که در حرم مطهر امام راحل دیده می شود هیچ تناسبی با خواسته امام ندارد و بوی « مستی اشرافی گری » از آن به مشام می رسد.

رییس سابق سازمان قضایی نیروهای مسلح در ادامه به بیانی از حضرت امام خمینی(ره) مبنی براینکه « کسانی تا آخر خط با ما و انقلاب می مانند که طعم فقر را چشیده باشند »  اشاره کرد و افزود : حال باید گفت که آیا برخی از مدیران کشور که حقوق و مزایای نجومی و غیر مشروع دریافت می کنند و این حقوق و مزایا را حق خود دانسته و دچار خوی اشرافی گری شده اند، می توانند در مسیر انقلاب باقی مانده و در پیشروی اهداف نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران سهیم باشند؟

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha