چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
آیت الله قبله ای

حوزه/ مراسم تشییع پیکر آیت الله حاج میرزا خلیل قبله ای خوئی از اساتید حوزه و دانشگاه فردا در تهران برگزار می شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه»  آیت‌الله قبله‌ای از اساتید و فقهای حوزه و دانشگاه بود که به دلیل عارضه ریوی و پس از گذشت مدتی از طول درمان خود امروز دارفانی را وداع گفت.

 مرحوم آیت الله قبله ای از شاگردان برجسته‌ حضرت آیت‌الله العظمی خوئی (ره) و حضرت امام (ره) و آیت‌الله العظمی حجت کوه کمری و دیگر مراجع بود و بعد از انتقال به تهران در مدرسه علوم دینی مروی و شهید بهشتی (سپه‌سالار قدیم) به تدریس سطوح عالی پرداخت.

مراسم تشییع پیکر آیت‌الله قبله‌ای شنبه (2 مرداد)، از ساعت 9:30 از مقابل منزلش به نشانی خیابان آزادی، خیابان اسکندری شمالی، پس از فرصت، کوچه خازنی پلاک 21 برگزار خواهد شد.

همچنین مجلس ختم مرحوم از ساعت 16 تا 17:30 دوشنبه (چهارم مرداد) در مسجد نور میدان فاطمی برگزار می شود.

گفتني است آيت‌الله قبله‌ای خويی در سال ۱۳۰۴ش در محله قاضی یکی از محلات خوی چشم به دنیا گشود و در تاريخ 1325 هجري شمسي براي تحصيلات تكميلي به حوزه علميه قم آمد و در محضر استاداني چون آيات عظام سيدمحمد حجت كوه‌كمره‌اي و حسين بروجردي، محقق داماد و حضرت امام خميني(ره) درس خواند. وی سپس به نجف اشرف سفر كرد و در سال 1346 به تهران آمد و در حوزه‌ علميه مروی و مدرسه شيخ عبدالحسين به تدريس رسائل و مكاسب پرداخت.

آيت‌الله قبله‌ای خويي در سال 1364 وارد وزارت علوم شد و به عنوان هيأت علمي در دانشكده علوم قضائي و خدمات اداري مشغول شد. در اين مدت در دانشكده‌هاي تهران از جمله دانشگاه تربيت مدرس، دانشگاه امام صادق (ع)، دانشگاه مذاهب اسلامی، دانشكده الهيات دانشگاه تهران، دانشگاه علامه طباطبايي تدريس كرد. از تأليفات وي مي‌توان به «قواعد فقه بخش جزا»، «ارث»، «آيات‌ الاحكام»، «اصول فقه»، «قواعد فقه»، «حقوق جزاي عمومي از ديدگاه فقه اسلامي»، «مجموعه مقالات مسائل مستحدثه» و «آیات الاحکام تطبیقی» اشاره كرد.

انتهای پیام   313/17

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha