جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
حجت الاسلام و المسلمین رشاد

حوزه/ رئیس شورای حوزه علمیه استان تهران، در پیامی درگذشت آیت الله قبله ای(ره)، از شاگردان امام خمینی و آیت الله العظمی خویی(ره) را تسلیت گفت.

به گزارش خبرگزاری«حوزه» از تهران، در پی ارتحال مدرس پیشکسوت و برجسته سطوح عالی حوزه تهران، آیت ‌الله حاج شیخ خلیل قبله ای خویی، استاد علی اکبر رشاد، رئیس شورای حوزه علمیه استان تهران و رئیس پژوهشگاه فرهنگ و تندیشه اسلامی، در پیامی ارتحال این استاد فقید را تسلیت گفت.

متن پیام استاد رشاد به شرح زیر است:

بسم الله الرحمن الرحیم

إنّا لله و إنّا إلیه راجعون

خبر ارتحال مدرّس پیشکسوت و برجسته سطوح عالی حوزه علمیه تهران، حضرت آیت ‌الله حاج شیخ خلیل قبله ای خویی (قدّس سرّه)، مایه‌ ی تالّم و تأسف گردید.

فقدان این عالم با اخلاص و اخلاقی، که از شاگردان حضرات آیات حجت کوه کمره ای، امام خمینی و سیدابوالقاسم خویی (قدس الله اسرارهم) بود و ده ها سال در مدارس علمیه مروی و شهید بهشتی به تدریس علوم دینی و تربیت طلاب اشتغال داشت، ثُلمه ای بر جامعه دینی و حوزه های علمیه قلمداد می گردد.

مرحوم آیت‌ الله قبله ‌ای (قدّه) در کنار تربیت شاگردان شایسته، تألیفات علمی ارزشمندی را در فقه، اصول و کلام از خود به یادگار نهاده است.

اینجانب این ضایعه ‌ی مولمه را، از سوی خود و اعضای محترم شورای حوزه‌ های علمیه  استان تهران، مدیران، مدرسان و طلاب مدارس علمیه‌ استان، به محضر مبارک حضرت بقیّة الله (ارواحنا له الفداء)، رهبر فرهیخته انقلاب اسلامی و سایر مراجع تقلید، وابستگان و دلبستگان آن فقید سعید، تسلیت عرض کرده، از بارگاه بلند باری برای او رفعت رتبت در جوار الهي، و برای همه بازماندگان آن مرحوم صبر و اجر مسئلت دارم.

علی‌اکبر رشـاد

رییس شورای حوزه ­های علمیه استان تهران

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha