جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
آیت الله محسن اراکی

حوزه / دبیرکل مجمع جهانی تقریب اظهار داشت: سوریه دارای ظرفیت علمی، دینی و اجتماعی عظیمی است که با بهره‌گیری از ظرفیت‌ها می‌توان خدمت بسیار بزرگی به جهان اسلام کرد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»از تهران به نقل از مجمع تقریب مذاهب، آیت الله "محسن اراکی" دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی در ادامه سفرش به سوریه  با "ولید المعلم" وزیر امور خارجه این کشور دیدار و گفت‌و‌گو کرد.

آیت الله اراکی در ابتدای این دیدار به پیشنهادات هیئت مجمع جهانی تقریب در سفر به سوریه و همکاری مجمع تقریب با وزارت اوقاف این کشور در زمینه راه‌اندازی دارالتقریب و برگزاری سلسله نشست‌هایی با حضور علمای دو کشور و همچنین راه‌اندازی فقه مقاومة و فقه وحدة در سوریه اشاره کرد و گفت:  ما در مسیر ایجاد وحدت و تقریب بین مذاهب اسلامی در‌صدد ایجاد ارتباطات گسترده میان علمای مذاهب اسلامی هستیم.

وی افزود: سوریه دارای ظرفیت عظیم علمی، دینی و اجتماعی است که با بهره‌گیری از ظرفیت‌ها می‌توان خدمت بسیار بزرگی به جهان اسلام کرد.

دبیرکل مجمع جهانی تقریب با تأکید بر اینکه سوریه یکی از مراکز فرهنگ و تمدن است، اظهار داشت: روابط جمهوری اسلامی ایران با سوریه همواره حسنه بوده و امیدواریم این روابط حسنه همواره تداوم داشته باشد.

وی با بیان اینکه جهان اسلام امروز با هجمه گسترده‌ای علیه ارزش‌های خود مواجه است، گفت: مشکلات کنونی جهان اسلام از شرق آن یعنی اندونزی تا غرب آن یعنی موریتانی ناشی از تند‌روی است و علمای سوریه می‌توانند کمک بسیار زیادی برای بر طرف کردن این مشکلات داشته باشند.

آیت الله اراکی اظهار داشت: امروز در کنار فرماندهان نظامی که در عرصه نبرد میدانی با تروریست‌ها فعالیت می‌کنند، نیازمند فرماندهان فرهنگی و فکری هستیم تا بتوانیم در عرصه نبرد فکری نیز با دشمنان مقابله کنیم که در این زمینه نقش علما بسیار برجسته و خطیر است.

وی افزود: سوریه می‌تواند میدان پیروزی در نبرد با جریان‌های انحرافی و تند‌رو در جهان اسلام باشد که در این راه نیازمند حمایت‌های دولت سوریه نیز است.

"ولید المعلم" وزیر امور خارجه سوریه نیز در این دیدار ضمن خیر مقدم به آیت الله اراکی و هیئت همراه اظهار داشت: مشکل کنونی سوریه اختلاف بین مذاهب اسلامی نیست زیرا همواره در طول تاریخ مذاهب مختلف اسلامی با صلح و آشتی در کنار یکدیگر زندگی کردند و همواره دین پرستی و عشق به وطن در میان سوری‌ها وجود داشته است.

 وی افزود: مشکلات کنونی سوریه از سوی دشمنان این کشور از جمله رژیم صهیونیستی طراحی شده است و دشمن با دستمایه قرار دادن برخی اختلافات مذهبی دست به کشتار در سوریه زده است؛ اما کسانی که اختلاف میان مذاهب اسلامی را در سوریه دنبال می‌کنند، شکست خواهند خورد.

وی با بیان اینکه خطر بزرگ برای سوریه و منطقه تفکر وهابیت است، اظهار داشت: همان کسانی که القاعده را ساختند امروز نیز النصره و داعش را ایجاد و از آن حمایت می‌کنند.

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha