شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
ناصر پناهی پارچین- حوزه  شهر ری

حوزه/ مدیر مدرسه علمیه حضرت عبدالعظیم(ع) شهر ری، با بیان این که این مدرسه در سال تحصیلی جدید، طرح "بنیان مرصوص" را برای هفتمین سال متوالی اجرا می کند، گفت: در قالب این طرح، طلاب با مهارت های تبلیغی آشنا می شوند.

حجت‌الاسلام والمسلمین ناصر پناهی‌پارچین، در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، در تهران، با اشاره به تدابیر اندیشیده شده توسط مسئولان مدرسه علمیه حضرت عبدالعظیم(ع) شهر ری، اظهار داشت: از روز 19 تیرماه سال جاری، کارهای مربوط به سال تحصیلی جدید مدرسه را شروع و بعد از عید فطر نیز کلاس های تابستانی را برگزار کردیم.

وی در ادامه سخنان خود از اجرای طرح جامع "بنیان مرصوص" برای هفتمین سال متوالی در مدرسه علمیه حضرت عبدالعظیم(ع) شهر ری خبر داد و گفت: در طرح جامع "بنیان مرصوص"، سنوات تحصیلی از 10 سال به 7 سال کاهش یافت، به گونه ای که 4 سال اول شاملِ سطح یک، دو سال و نیم بعد شاملِ سطوح 2 و 3 و شش ماه آخر شامل آموزش مهارت های تبلیغی مانند مکالمه عربی و انگلیسی می باشد.

مدیر مدرسه علمیه حضرت عبدالعظیم(ع) شهر ری، با بیان این که یکی از ویژگی های طرح جامع "بنیان مرصوص"، آشنایی طلاب با قرآن و حدیث از ابتدای تحصیل است، گفت: معتقدیم نهج البلاغه، صحیفه سجادیه و وسایل الشیعه جزو کتب بالینی حوزه های علمیه است و یک طلبه باید همیشه با این کتب مأنوس باشد.

وی خاطرنشان کرد: در مدرسه علمیه حضرت عبدالعظیم(ع) شهر ری درس ها به صورت پژوهشی ارایه می شود و طلاب در روند علمی شان نقشی بسیار فعال دارند؛ و البته ارزیابی ها هم صرفا منوط و محدود به امتحانات کتبی و شفاهی نیست، بلکه در کارنامه ماهیانه ای که صادر می شود، حضور و غیاب، رفتار، اخلاق، طرز لباس پوشیدن و حضوردر کتابخانه ها، فعالیت های تبلیغی و ... نیز موثر است؛ ضمنا ارزیابی ها هم به صورت مداوم صورت می گیرد و به ارزیابی های مقطعی یا سالیانه بسنده نمی کنیم.

حجت الاسلام و المسلمین پناهی پارچین، با بیان این که در طرح جامع "بنیان مرصوص"، ثقلین و انس با اهل بیت(ع) نیز اهمیت ویژه ای دارد، ابراز داشت: در همین ارتباط تذکرات اخلاقی و موعظه ها به طور مستمر به طلاب ارایه می شود.

وی ادامه داد: برای بهبود فعالیت های طرح جامع "بنیان مرصوص"، سالیانه و درپایان هر مقطع تحصیلی از نظرات اساتید و طلاب استفاده می کنیم و طلاب هم موظفند در پایان هر سال تحصیلی، کارهای تحقیقی و کارورزی های علمی ارایه کنند و این گونه نیست که صرفا در پایان هر مقطع ملزم به ارایه مقالات علمی باشند.

مدیر مدرسه علمیه حضرت عبدالعظیم(ع) شهر ری، با بیان این که طرح "بنیان مرصوص" در شش سال گذشته تحصیلی در این مدرسه اجراء شده است، گفت: در سال هفتم اجرای این طرح، طلاب با مهارت های مختلفی که آموزش داده شده به صورت عملی روبرو شده و فارغ التحصیل می شوند.

وی خاطرنشان کرد: در طرح "بنیان مرصوص" در مدرسه علمیه حضرت عبدالعظیم(ع) شهر ری، طلاب با مهارت های تبلیغی از جمله مهارت های روان شناسی، جامعه شناسی، و دیگر علوم روز، آشنا شده و اطلاعات لازم توسط طلاب جوان گرفته می شود.

حجت الاسلام و المسلمین پناهی پارچین در خصوص آخرین آمار طلاب مدرسه علمیه حضرت عبدالعظیم(ع) شهر ری نیز گفت: تا پایان سال تحصیلی گذشته، حدود 120 نفر را به عنوان طلاب  تحت پوشش قرار دادیم که با توجه به فارغ التحصیلی برخی از آنان و پذیرش 50 طلبه برای سال تحصیلی جدید، حدود 150 نفر را به عنوان طلبه علوم حوزوی در مدرسه علمیه حضرت عبدالعظیم(ع) شهر ری خواهیم داشت،  البته ظرفیت مدرسه، به گونه ای است که گنجایش تحصیل همزمان 210 طلبه را دارد.

مدیر مدرسه علمیه حضرت عبدالعظیم(ع) شهر ری، با بیان این که 50 طلبه ای که سال تحصیلی جدید به این مدرسه  وارد می شوند، از طلاب پایه یک حوزوی هستند، گفت: در کنار پذیرش طلاب پایه یک، در 6 سال گذشته تا کنون درس خارج فقه نیز در این مدرسه برگزار شده و امسال نیز برای سال هفتم درس خارج فقه آیت الله ری شهری با موضوع حج برگزار می شود.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha