جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
امام جمعه بیرجند در اجلاسیه علمای بلاد

حوزه/ آنچه مشکل در جهان اسلام مشاهده می کنیم به این دلیل است که هنوز خود را بازنیافتیم و همه در یک مسیرحرکت نمی کنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، حجت الاسلام والمسلمین عبادی عصر امروز در اختتامیه  دهمین اجلاسیه جامعه مدرسین حوزه علمیه قم و علمای بلاد  د رمدرسه امام کاظم(ع) قم گفت: یکی از راهبردهای اسلام ازدوران پیامبر بستن راه های نفوذ دشمنان است.

وی افزود: در جنگ احد تا زمانی که تنگه احد، محافظ می شد همه مسایل به نفع سپاه اسلام بود؛ ولی زمانی این مشکل ایجادشد که این نفوذ و رخنه آغاز شد.

امام جمعه بیرجند تصریح کرد: ظهور در زمانی محقق می شود که بنیان مرصوص ایجادشود؛ در تمثیل یک نماز جماعت جامع، تمام حرکات از یک آهنگ هماهنگ پیروی می کند زیرا همه عبودیت در نماز خلاصه نمی شود، بلکه یک حکمت عالی تری درنظر گرفته شده است.

وی گفت: تمام اعمال انسان از جمله خوردن و خوابیدن و حرکت ها دارای هدف و برنامه هستند تا زمینه ایجاد بنیان مرصول ایجاد شود تا زمینه سازی ظهور انجام شود.

حجت الاسلام والمسلمین  عبادی اظهارکرد: زمانی که ناپلئون وارد مصر شد و جمعیت عظیم نماز جماعت را مشاهده کرد، وحشت کرد که با این وحدت چه می خواهد بکند، ولی سپس مشاهده کرد که این وحدت در خارج از نماز وجود ندارد و اگر بخواهیم به خود آییم باید بنیان مرصوص ایجاد کنیم.

وی افزود: در زمینه دینی باید کاری کنیم که فرصت ها را از دشمن بگیریم؛ اگر تبعیت از امام جماعت در نماز واجب است پس  حتما تبعیت از امام جامعه نیز واجب است و آنچه  مشکل در جهان اسلام مشاهده می کنیم به این دلیل است که هنوز خود را بازنیافتیم و همه در یک مسیرحرکت نمی کنند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha