پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
سردار فضلی

حوزه/ جانشین سازمان بسیج مستضعفین کشور با بیان این که راهیان نور حج بصیرتی است، گفت: تا کنون ۵۷ درصد از کاروان ها با روحانیت همراه شده و در ۴۳ درصد از کاروان ها هیچ روحانی وجود ندارد که باید برای این خلأ فکر و برنامه ریزی داشت.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از مشهد، سردار علی فضلی، جانشین سازمان بسیج مستضعفین کشور، امروز در  همایش "نقش بسیج روحانیت در تقویت حوزه انقلابی" با بیان این که معتقدیم پیروزی انقلاب اسلامی مرهون مجاهدت های امام، علما، مراجع و شهداست، گفت: آنگاه که به ارزش های انقلاب اسلامی هجمه شد، پرچم داری علما و روحانیت بود که توانست همه ظرفیت های بالقوه این مردم را بالفعل و پای کار بیاورد؛ وقتی جنگ به مردم ما تحمیل شد کشور ما آمادگی دفاع از مرزها را نداشت و دشمن پیشروی کرد؛ اما ندای امام(ره) به گوش همگان رسیده و همه را به میدان آورد. 

وی ادامه داد: در حقیقت هر کسی بتواند در برابر پیشروی دشمن و جلوگیری از ادامه آن کاری کند، تکلیف حرکت به سوی جبهه دارد و این فرمان را مردم ما در مساجد، محلات، نماز های جماعات و جمعه عملیاتی کردند و این رسالت سنگین در سراسر کشور توسعه پیدا کرد. 
جانشین سازمان بسیج مستضعفین کشور با بیان این که هشت سال دفاع مقدس بدون حضور گسترده مردم ممکن نمی شد، تصریح کرد: همه مردم همراه با نیروهای موظف ارزشی جمهوری اسلامی ایران از جمله سپاه پاسداران و بسیج به میدان آمدند و امروز مفتخریم در آن هشت سال درخشان از همه ظرفیت های موجود استفاده کردیم. 
 
سردار فضلی با بیان این که در طول هشت سال دفاع مقدس بیش ترین شهدا از جنس روحانیت و بالاترین حضور از جنس مردم بودند، خاطرنشان کرد: روحانیت مردم را برای دفاع از دین خدا تهییح کرد و این آمدن ها به تمام عملیات ها عمق داد.
 
*هر شب باید با هجمه به دشمنان، خواب را از چشم آنان گرفت
وی افزود: سال 1364 در روز ولادت امام رضا(ع) جمعی از فرماندهان سپاه محضر نورانی امام مشرف شده و گزارشی را ارائه کردند؛ پس از آن امام بیاناتی را ارائه دادند که راهبردی برای همه تاریخ بود که امروز همه به آن محتاجیم؛ ایشان گفتند هر شب باید به دشمنان هجمه کنید و خواب را از چشمان دشمنان بگیرید و امان ندهید. 
جانشین سازمان بسیج مستضعفین کشور با بیان این که این راهبرد امروز مهمترین راهبرد علما و روحانیت است که رسالتی سنگین را به دوش همه می گذارد، تاکید کرد: این راهبرد برای همه ملموس است؛ اگر نیت هایمان برای خداوند خالص باش،د معلوم می شود تفاوتی میان ارتش، سپاه و روحانیت نیست و هر کس برای دین خداوند دل بسوزاند، بسیجی است. 
سردار فضلی با بیان این که اوایل جمعی از مسئولین نیروی مقاومت بسیج خدمت حضرت امام خمینی(ره) رسیدند و گفتند هر کس قلبش برای اسلام بتپد بسیجی است، ابراز کرد: امروز بزرگترین ارتش کم هزینه دفاع از دین خدا را در جهان اسلام دارید و الگوی دفاع مقدس، مقوله مقاومت را در همه جهان اسلام را راهبری می کند؛ امروز مقاومت همان راهی است که ملت ایران راهبری کردند و در عراق، فلسطین و یمن می بینید حضور مردم مطابق باهمان الگویی است که شما ترویج دادید. 
*لزوم بهره گیری از 23 هزار یادواره شهدا برای تزریق معارف دین به جامعه 
جانشین سازمان بسیج مستضعفین کشور با بیان این که امروز مردم به دفاع مقدس اقتدا کردند و بستری برای آمدن به مناطق عملیاتی دفاع مقدس فراهم شده است، تصریح کرد: در سال های اخیر راهیان نور در هجمه و براندازی فرهنگی دشمنان علیه مردم دو نگاه فعالیت برای شهدای گمنام و راهیان نور را برجسته تر یافته است؛ در حقیقت در کشور 23 هزار یادواره شهدا برگزار می شود که باید از این ظرفیت برای شناساندن دین خدا به مردم استفاده کرد. 
وی با بیان این که در موضوع راهیان نور مردم داوطلبانه و عاشقانه راهی می شوند، خاطر نشان کرد:  امروز 200 هزار نفر کادر انقلاب اسلامی درگیر راهیان نورند که 190 هزار نفر از آنان را مردم شکل داده اند؛ در شرایط فعلی بالغ بر 29 هزار نفر خادم افتخاری و 22 هزار نفر از مدیران مدارس شیعه و سنی سراسر کشور از مسئولان راهیان نور هستند.  
 
*خلأ حضور روحانیت در  43 درصد از کاروان های راهیان نور
سردار فضلی با بیان این که مطابق با بیانات  آیت الله مقتدایی باید با سوادترین طلبه ها هادی این کاروان ها باشند، یادآور شد: تا کنون 57 درصد از کاروان ها با روحانیت همراهی شده و  در 43 درصد از کاروان ها هیچ روحانی وجود ندارد که باید این مهم جزو دروس و تکلیف باشد. 
جانشین سازمان بسیج مستضعفین کشور با بیان این که راهیان نور یک حج بصیرتی است، تاکید کرد: هیچ کاروانی نباید بدون روحانیت به مناطق عملیاتی برود و باید برای این خلأ فکر و برنامه ریزی داشت؛ دفاع مقدس زیباترین چشمه تاریخ است؛ زیراکه عمل به قرآن در آن موج می زند و مناطقی که آزاد شدند حاصل چیزی جز عنایت خدا و امت امام نبوده و نیست. 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha