دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
حجت الاسلام غفاری پور مسئول حوزه نمایندگی ولی فقیه در سپاه اصفهان

حوزه / مسئول حوزه نمایندگی ولی فقیه درسپاه اصفهان با اشاره نقش ائمه جماعات در جذب جوانان به معرف ال بیت(ع)، گفت: امامان جماعت با رفتار عملی، مربی اخلاق نوجوانان و جوانان باشند.

به گزارش خبرگزاری«حوزه» از اصفهان، حجت الاسلام والمسلمین رضا غفارپور، امروز در جلسه تقدیر از مسئولین و کارگزاران نمونه مساجد اصفهان، عنوان داشت: در استان اصفهان در هیأت امنای هر یک از مساجد فرمانده وقت پایگاه به عنوان عضو اصلی خواهد بود، این مسئله فرصتی برای امام جماعت و  بسیج است تا برنامه‌ها را برای مأمومان تبیین و زمینه هماهنگی بسیج و مسجد را فراهم کنند؛ اقدام دیگر ایجاد هیأت حل اختلاف مساجد برای رفع اختلافات احتمالی در حوزه مساجد بوده است، البته بسیاری از مشکلات این بخش قبل از ارجاع به این هیأت حل می‌شود؛ این دو اقدام برای نخستین بار در استان اصفهان اجرا شد.

وی اضافه کرد: پیشنهاد می‌شود جلسات مشترک فرماندهان و هیأت امنای مساجد به صورت فصلی برگزار شود، در هر منطقه برای ایجاد وحدت رویه و هماهنگی در امور مساجد و بسیج این مسئله لازم است،همچنین ضرورت دارد که سالانه در قالب یک جلسه استانی با حضور امام جمعه اصفهان، جلسه هماهنگی استانی برگزار شود؛ پیشنهاد دیگر اینکه هیأت حل اختلاف امور مساجد گزارش فعالیت های خود را به صورت دوره‌ای به حضور امام جمعه استان ارجاع کنند.

مسئول حوزه نمایندگی ولی فقیه در سپاه صاحب الزمان(عج) اصفهان تأکید کرد: فرماندهان پایگاه‌های بسیج باید برنامه‌های بسیج در مساجد را برای نمازگزاران تبیین کنند و به همه این نکته را بگویند که بسیج برای کارد سازی برای نظام و تقویت زیر ساخته ای دینی و مذهبی فعالیت می‌کند، مسجد پایگاه فعالیت های بسیج برای نشر تعالیم دینی و انقلابی است.

حجت الاسلام غفارپور تصریح کرد: امامان جماعت نیز بهترین مربیان اخلاق پایگاه‌های مقاومت بسیج هستند، برنامه‌های پایگاه‌های مقاومت بسیج در زمان برگزاری نماز باید تعطیل شود و فرماندهان پایگاه‌های مقاومت بسیج نیز باید گزارش عملکرد خود را از طریق مساجد ارائه کنند.

مسئول حوزه نمایندگی ولی فقیه درسپاه اصفهان با اشاره نقش ائمه جماعات در جذب جوانان به معرف ال بیت(ع)، گفت:  امامان جماعت با رفتار عملی،   مربی اخلاق نوجوانان و جوانان باشند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha