پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
دیدار اعضای مجمع عمومی جامعه مدرسین با آیت الله مکارم شیرازی

حوزه/ فرهنگ حوزه، معنوی است و نباید گذاشت دیگر فرهنگ‌ها بر این فرهنگ چیره و غلبه کنند؛ اگر چنین شود ضایعه بزرگی است، سنت های اصیل حوزه باید حفظ شود، وابستگی به مدرک‌گرایی نباید باشد و مدرک فقط برای ضرورت‌ها باشد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری«حوزه»، حضرت آیت الله مکارم شیرازی در دیدار اعضای هیئت‌رئیسه مجمع عمومی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم اظهارداشتند: الحمدلله مجمع عمومی جامعه مدرسین بالندگی دارد و شما وارد مراحل عملی شده‌اید، اینکه عموم اساتید را دعوت می‌کنید و آن‌ها هم لبیک می گویند، کار بسیار خوبی است و همین رویه را ادامه دهید و دامنه فعالیت‌های خود را گسترده‌تر کنید.

معظم له در رابطه با امور مهمی که مجمع عمومی جامعه مدرسین باید نسبت به آن‌ها حساس و تلاش نماید  اشاره کردند و گفتند: باید گروهی باشد تا آسیب‌هایی که احیاناً متوجه حوزه‌های علمیه می‌شود را بررسی کنند؛ اعم از آسیب‌های سیاسی، اخلاقی و انحرافات اعتقادی، شما آسیب‌های را در نظر بگیرید و برای راه درمان هم باید فکر کرد و ارائه داد.

نبابد اجازه داد دیگر فرهنگ‌ها بر حوزه غلبه کنند

ایشان افزودند: فرهنگ حوزه، معنوی است و نباید گذاشت دیگر فرهنگ‌ها بر این فرهنگ چیره و غلبه کنند که اگر چنین شود، ضایعه بزرگی است، سنت های اصیل حوزه باید حفظ شود، وابستگی به مدرک‌گرایی نباید باشد و مدرک فقط برای ضرورت‌ها باشد.

این مرجع تقلید  به حفظ روحیه انقلابی اشاره کردند و گفتند: باید این را بدانیم که انقلاب اسلامی، اعتبار کشور ما را بالا برد، ما در دنیا حرف برای گفتن داریم، در منطقه حرف اول را می‌زنیم، امروز  آبرویی داریم و این چیز کمی نیست و باید قدر این نعمت را بدانیم.

عربستان زادگاه تروریسم وهابیت است

حضرت آیت الله مکارم شیرازی خاطرنشان کردند: امروز خطر تروریست‌ها که بنام اسلام فعالیت و عملیات می‌کنند، خطر بزرگی است، ابتدا باید ثابت شود که زادگاه تروریست کجاست؟ زادگاه تروریست های افراطی عربستان و وهابیت است، ما این‌ها را با تلاش فراوان با اسنادی که از میان گفته‌ها، کتاب‌ها و نشریات به دست آورده‌ایم، ثابت کرده‌ایم، وهابیت بلای اصلی دنیاست.

در فضای مجازی هیچ خط قرمزی رعایت نمی‌شود

ایشان  در خصوص  خطر و آسیب‌های ناشی از فضای مجازی تصریح کردند: گروهی بنشینند و فضای مجازی را تعقیب کنند، ما این‌ها را بررسی کرده‌ایم، در فضای مجازی انواع توهین‌ها و انحرافات گسترش پیداکرده و هیچ خط قرمزی رعایت نمی‌شود.

حضرت آیت‌الله  مکارم شیرازی افزودند: من در دیدار مسئولین دولتی این خطرها را به‌صراحت گفته‌ام، آن‌ها هم گفتند؛ ما برنامه‌ای در همین راستا ازجمله شبکه داخلی، داریم.

نمی‌توانیم از این فضا غفلت کنیم

ایشان تصریح کردند: ما نمی‌توانیم از این فضا غفلت کنیم، باید فکری کرد و خطرات و راه برطرف کردن آن‌ها را به مسئولین گفت و پافشاری کرد.

این مرجع تقلید در پایان گفتند: امیدوارم همه ما با واقع‌بینی و احساس تکلیف از مسائلی که پیرامون ما می‌گذرد، غافل نباشیم و هر کس به‌اندازه وسع خود تلاش کند.

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha