شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
حجت‌الاسلام والمسلمین حشمتی

حوزه/ سند راهبردی توسعه فعالیت های تبلیغی ترویجی قرآنی کشور توسط معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تدوین شد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»‌ از تهران، حجت الاسلام و المسلمین محمدرضا حشمتی ،معاون قرآن و عترت وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به برخی از فعالیت های شاخص این معاونت در طول سه سال گذشته در دولت یازدهم اشاره کرد و گفت: در این مدت از یک هزار موسسه قرآنی بازدید بعمل آمده و در سفرهای استانی به مسائل و مشکلات رسیدگی شده است. 

حشمتی افزود: تاکنون بیش از ١٠ میلیارد تومان نیز در قالب های مختلف به موسسات قرآنی کمک و حمایت مالی شده است. 

وی تاکید کرد که خوشبختانه امروز با جامعه قرآنی تعامل خوب و دو طرفه ای داریم و در بخی از برنامه ها و همایش نیز حضور فعال داریم. 

حشمتی از تدوین سند راهبردی توسعه فعالیت های تبلیغی ترویجی قرآنی کشور، ایجاد دبیرخانه دائمی نمایشگاه بین المللی قرآن کریم و برگزاری نمایشگاه با تغییرات گسترده و با رویکرد اقتصاد مقاومتی و صرفه جویی و مشارکت سایر سازمان ها بویژه شهرداری تهران، صدور بیش از ٧١٢ مورد مجوز موسسات فرهنگی قرآن و عترت و مساعدت مالی به ٣٢١ موسسه، هزینه بالغ بر ٩١ میلیارد ریال و تأسیس و تجهیز چهار استودیو ضبط آثار قرآنی، هزینه بالغ بر ١٥ میلیارد ریال به عنوان دیگر فعالیت ها در سه سال گذشته یاد کرد. 

حجت الاسلام والمسلمین حشتمی بهترین زبان برای معرفی و تبیین قرآن را زبان ادبیات و هنر عنوان می کند و معتقد است از این زبان زیبا تر و ظریف تر برای فهم قرآن این کتاب آسمانی وجود ندارد. 

معاون وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی همچنین بر این نکته تاکید دارد که " توجه به فهم قرآن یک ضرورت است.

وی گفت: اگر بودجه مناسب در اختیار معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی قرار گیرد جای کار فراوان و اجرای بسیاری از طرح های قرانی مهیا شده و می توان در مسیر نهادینه کردن کتاب قران در زندگی روزمره مردم تلاش کرد. 

حجت الاسلام والمسلمین حشتمی در عین حال افزود: کل بودجه این معاونت در سال ١٦٠ میلیارد ریال است که امکان هزینه کردن فقط ٩٠ میلیارد ریال آن امکان پذیر است. 

معاون وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ادامه داد: از این رقم باید بخشی از هزینه های برپایی نمایشگاه بین المللی قرآن را نیز تامین کنیم.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha