جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
ازدواج آسان

حوزه / رئیس بنیاد صیانت از نهاد های خانواده خراسان جنوبی گفت: امروز جنبه دینی ازدواج در جامعه کم رنگ شده است و جنبه مادی و فخرفروشی در زندگی نفوذ کرده است که همین امر عامل فرار جوانان از ازدواج شده است.

حجت الاسلام حسین فرازی نیا در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزار ی «حوزه» در بیرجند، با اشاره به اینکه ازدواج آسان از روی شناخت است، اظهار داشت: ازدواج آسان در راحت گرفتن و کم کردن هزینه‌ها تنها نیست بلکه اگر ازدواجی بدون هزینه انجام شود و آموزش و آگاهی  نداشته باشد ازدواج موفقی حاصل نخواهد شد.

وی  افزود: آموزش و آگاهی دادن به جوانان برای ازدواج باید از سوی ارگان‌ها و نهادهای مرتبط و آگاه صورت بگیرد که متاسفانه در کشور نهادی ویژه در زمینه آگاه سازی جوانان در این امر بسیار مهم وجود ندارد.

حجت الاسلام فرازی با اشاره به پر رنگ شدن جنبه اقتصاد در تشکیل خانواده تاکید کرد: تغییر ملاک در امر ازدواج باعث افزایش سن ازدوج و سخت گرفتن تشکیل زندگی شده است.

وی با بیان اینکه در ازدواج‌های امروزی جنبه اعتقادی مد نظر نیست، تصریح کرد: اگر جنبه اعتقادی در زندگی و ازدواج مدنظر باشد زن و شوهر بر سختی‌های زندگی و اخلاقی یکدیگر صبر می‌کنند و این مهمترین راز سعادت زوجین است.

رئیس بنیاد صیانت از نهاد های خانواده گفت: امروز جنبه دینی ازدواج در جامعه کم رنگ شده است و نفوذ تفکر مکتب مارکس  در جامعه که جنبه مادی و فخرفروشی در زندگی می باشد، عامل فرار جوانان از ازدواج شده است.

وی  با بیان اینکه مشکل ازدواج و طلاق تنها مربوط به مشکلات اقتصادی نیست، خاطرنشان کرد: عدم آموزش صحیح روابط زن و شوهر، ارتباط زوجین با خود و  خانواده‌های یکدیگر از جمله  مواردی  است که  باعث ایجاد اختلاف و عدم ازدواج می شود.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha