پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
داستانپور

حجت الاسلام داستانپور گفت: طبق آمار به دست آمده ۸۳ درصد از ازدواج‌هایی که با رابطه قبلی به وجود آمده اند، بعد از ازدواج به طلاق انجامیده است.

به گزارش خبرگزاری«حوزه» از اصفهان، حجت‌الاسلام محمد داستانپور، عصر امروز در نشست معرفتی اصول تربیتی ازدواج در جمع دانشجو معلمان، اظهار داشت: بحث ازدواج یک تیغ به‌شدت دو لبه است که اگر درست اتفاق بیافتد بسیار خوب است و اگر اشتباه بشود به‌مانند لبه به پرتگاهی تبدیل می‌شود.

وی بیان کرد: با استعدادترین انسان زمانی که ازدواج اشتباه می‌کند روحیه آن به افسردگی تبدیل می‌شود اما اگر نادان‌ترین فرد ازدواج درستی انجام دهد می‌تواند به یک نابغه کاردرست تبدیل شود.

ازدواج درست استعداد انسان را به توان ۱۰۰ می رساند

این محقق حوزه و دانشگاه افزود: اگر ازدواجی درست و مناسب طرفین صورت بپذیرد ظرفیت‌های زوجین را نیز بالا می‌برد به‌طوری‌که مطرح است که ازدواج استعداد افراد را به توان ۱۰۰ می‌رساند.

وی خاطرنشان کرد: برخی ازدواج‌ها منجر به طلاق می‌شود و برخی نیز ازدواج‌های خطرناک محسوب می‌گردد که انواع آن به این شکل است.

انواع ازدواج

حجت‌الاسلام داستانپور در ادامه گفت: ازدواج تحمیلی ازدواجی است که پدر و مادر برای فرزندشان همسر را انتخاب می‌کنند که به آن تحمیلی سنتی می‌گویند که البته ازدواج تحمیلی مدرن نیز یکی دیگر از شاخه‌های ازدواج محسوب می‌گردد.

وی تصریح کرد: ازدواج تسکینی بسیار خطرناک است و بدین معناست که دختر و پسری باهم ارتباط داشتند و این ارتباط منجر به برهم خوردن رابطشان شده است که به آن شکست عشقی یا عاطفی می‌گویند و فرد برای تسکین درد هجران خود دست به ازدواج با شخص دیگری می‌زند تا مرهم درد خود را جبران کند.

محقق حوزه و دانشگاه افزود: نوع دیگر ازدواج، ازدواج‌های توصیفی است. ازدواج‌هایی که برای وصف و خودنمایی و معمولاً با افراد شناخته‌شده انجام می‌گیرد را این‌گونه می‌نامند.

وی افزود: ازدواج‌های تنفیذی، ازدواج‌هایی است که معمولاً بین افراد تک فرزند رخ می‌دهد به این صورت که فرزند از پدر و مادرش می‌خواهد تا برای او همسری را تنفیذ کنند، البته باید از مشورت والدین استفاده کرد اما نه تنفیذ کردن! چراکه باید از پختگی آنان بهره جست و در عین حال ویژگی‌های خود را نیز در آن تصمیم به‌کار برد.

حجت‌الاسلام داستانپور عنوان کرد: نوع دیگر ازدواج، تخلیصی است به معنای خلاص شدن و این‌گونه است که فرزند به دلیل خلاص شدن و رهایی از مشکلات خانوادگی خودش به دنبال یک قهرمان در زندگی می‌گردد که همسر را این‌گونه درمی‌یابد و تلاش بر ازدواج به‌قصد رهایی از خانواده می‌زند.

وی در مورد انواع ازدواج بیان کرد: ازدواج‌های عشقی ازدواج‌هایی است که به خاطر دوست داشتن طرفین یا یک‌طرف چشم بر همه اصول منطقی ازدواج می‌بندد و مهم‌ترین دلیل ازدواج خود را دوست داشتن و عاشق شدن می‌داند.

یک آمار مهم!

محقق حوزه و دانشگاه افزود: طبق آمار به دست آمده ۸۳ درصد از ازدواج‌هایی که با رابطه قبلی به وجود آمده است بعد از ازدواج به طلاق انجامیده! بنابراین ازدواج‌های عاشقانه می‌تواند به طلاق ختم شود اما اگر متد همسر را بدانی مشکلی ندارد و دلیل ازدواج را صرفاً دوست داشتن ندانی و دلایل دیگر را نیز ضمیمه آن نمایی.

وی ادامه داد: اگر ازدواج شخصی به هیچ‌کدام از موارد ختم نشود را می‌شود تازه در مورد آن صحبت کرد و پس از معیار سنجی طرفین راجع به آن قضاوت نمود و تصمیم‌گیری کرد.

حجت‌الاسلام داستانپور در پایان با اشاره به این موضوع که معلمان در پیشبرد آینده فرزندان موثراند گفت: انسانی که معلم می‌شود ابدیت دیگران را در دست می‌گیرد و از این حیث باید بسیار مراقبت کند؛ بنابراین شغل معلمی در عرف جامعه ما بسیار سخت است که به‌اصطلاح آینده‌سازان آینده‌ساز مملکت را شکل می‌دهند.

انتهای پیام./

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha