چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
قرآن

حوزه/ تولیت مدرسه باقرالعلوم(ع) شهرستان فسا گفت: قرآن کریم حدود دو هزار آیه از زندگی پیامبران و امت ها و اقوام گذشته را بیان می کند، تا مردم به ویژه مسلمانان با خواندن قرآن و دقت و تفکر در معانی آن، عوامل رشد گذشتگان را در زندگی به کار بگیرند.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»از فارس، به همت معاونت های پژوهش و تهذیب مدرسه علمیه باقرالعلوم(ع) شهرستان فسا و توسط طلاب و روحانیون این مدرسه "آثار عمل انسان در زمین و آسمان" مورد بررسی قرار گرفت .

حجت الاسلام والمسلمین هادی صدیق در این نشست اظهار داشت: قرآن کریم، کتابی است که در آن روی تدبر و تفکر تاکید شده است، تا انسان با فکر کردن و اندیشیدن در زندگی گذشتگان نقاط مثبت زندگی آنها را به کار گیرد تا منشاء رشد و بالندگی شود و از آنچه باعث شکست شده، درس عبرت بگیرد تا با تکرار نشدن آن نقاط منفی در زندگی بشر از بروز حوادث تلخ و عقب افتادگی ها جلوگیری شود.

وی افزود: قرآن کریم حدود دو هزار آیه از زندگی پیامبران و امت ها و اقوام گذشته را بیان می کند، تا مردم به ویژه مسلمانان با خواندن قرآن و دقت و تفکر در معانی آن، عوامل رشد گذشتگان را در زندگی به کار بگیرند و علت سقوط آنها را پیش روی خود قرار دهند و نگذارند آن حوادث تکرار شود و به شدت مانع تکرار آن می شوند.

تولیت مدرسه باقرالعلوم(ع) فسا بیان کرد: از آیات قرآن کریم و احادیث استفاده می شود که مجموعه هستی شامل، آسمان و زمین و تمام کرات مانند یک بدن است و به طوری که نقص و آسیب یک عضو، سایرین را هم تحت تاثیر قرار می دهد. برای مثال اگر در گوشه ای از بدن انسان عفونتی ایجاد شود، در صورت عدم درمان این عفونت می تواند به دستگاه حیاتی بدن مانند قلب و مغز و ریه نفوذ کند و آنها را دچار آسیب کند.

حجت الاسلام صدیق، اضافه کرد: کار خیر و عبادت هر فردی در نظام هستی اثر دارد و منشا نزول خیر و برکات می شود و در مقابل گناه و معصیت مانند شرابخواری و مسیقی و ترانه و رابطه نامشروع زن و مرد، باعث قطع باران و نازل شدن عذاب الهی مانند سیل، زلزله، طوفان و به وجود آمدن انواع مرض های روحی و جسمی می شود.

وی به این مسئله که اگر گناه و فساد منشاء قطع برکات الهی می شود، چرا در کشورهای غربی و غیره با اینکه فساد زیاد است، اما زندگی مرفه ای برخوردارند، اشاره کرد و اظهار داشت: انسان وقتی ظاهر زندگی مردم این جوامع را می بیند، مرفه به نظر می رسند ولی وقتی به زندگی آنها نزدیک می شود مشکلات اجتماعی، فروپاشی خانواده، طلاق، ناامنی، بیماری های جسمی مانند ایدز و امثال اینها زیاد به چشم می خورد.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha