پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
شیخ الازهر

حوزه/ مؤسسه "خیر أمة" وابسته به القاعده، سلسله ویدئوهایی را با عنوان "مبلغانی در آستان جهنم" منتشر کرد تا افکار عمومی مخاطبان خود را علیه مبلغان اسلامی الازهر تحریک کند و در یکی از این برنامه ها شیخ الازهر را نیز جهنمی توصیف کرد.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه» به نقل از پایگاه مصری البوابة نیوز، مؤسسه "خیر أمة" وابسته به گروه تروریستی- تکفیری القاعده، سلسله ویدئوهایی را با عنوان "مبلغانی در آستان جهنم" منتشر کرد تا افکار عمومی مخاطبان خود را علیه مبلغان اسلامی الازهر تحریک کند.

اولین حلقه از این سریال، خالد الجندی از مبلغان مصری وابسته به الازهر را از اهل جهنم می شمارد فقط به این دلیل که الجندی به مؤذنان گفته صدای خود را به اذان بلند نکنند، زیرا خداوند صدای بلند و کریه را دوست ندارد و از طرفی شهروندان و مردم و بیماران هم حق آرامش دارند و حال مسیحیان کشور هم باید رعایت شود تا صدای اذان موجب آزار آنها نشود و اکنون این شبکه وابسته به القاعده به خاطر این سخنان به تخریب الجندی پرداخته و او را مبلغ جهنمی توصیف کرده است.

دولین حلقه از این برنامه نیز به تخریب مصطفی راشد استاد شریعت و حقوق الازهر پرداخت به این اتهام که وی در یک برنامه تلویزیونی گفته بود شراب در قرآن مکروه است و تحریم شراب توسط فقها به این خاطر است که انسان با خوردن آن مست می شود و ملاک تحریم آن، مستی است.

این برنامه در ادامه به تخریب شیخ الازهر هم پرداخت و در این زمینه به این سخن شیخ الازهر استناد کرد که وی پیش از این گفته: خداوند غیر مسلمانان ساکن اروپا را عذاب نمی کند؛ چرا که فرموده: «و ما امت ها را عذاب نمی کنیم مگر هنگامی که برای آنها پیابمری بفرستیم» . وی همچنین گفته بود دین به انسان ها دستور نداده در جستجوی پیامبران باشند تا به آنها ایمان بیاورند و فقط در صورتی که پیامبری برای آنها مبعوث شد باید از او پیروی کنند و سپس در این زمینه به نظر علما هم استناد کرده که همه بر این باورند کسانی که پیام رسالت حضرت محمد(ص) به آنها نرسیده باشد یا اشتباه رسیده باشد اینها "اهل فترت" نامیده می شوند و خداوند آنها را عذاب نمی کند و در روزگار ما اهل فترت اهالی اروپا هستند که اطلاعات اشتباهی درباره دین دارند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha