پنجشنبه ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۳ شوال ۱۴۴۵ | May 2, 2024
بازداشت حاجیان بحرینی

حوزه/ ائتلاف ۱۴ فوریه گفت: میهمانان خانه خدا و حجاج بحرینی در مراسم حج امسال از بدرفتاری و اقدامات خودسرانه و غیر قانونی و سخت گیری های مزدوران نظام تروریست سعودی مشکلات زیادی را متحمل شدند.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه»، در پی بازداشت تعدادی از حاجیان بحرینی توسط عربستان، ائتلاف جوانان 14 فوریه بحرین با صدور بیانیه ای این اقدام نظام عربستان سعودی را در سخت گیری و بدرفتاری با حجاج و ممانعت از قرائت دعا و توقیف کتاب های آنها محکوم کرد.

در این بیانیه آمده: میهمانان خانه خدا و حجاج بحرینی در مراسم حج امسال از بدرفتاری و اقدامات خودسرانه و غیر قانونی و سخت گیری های مزدوران نظام تروریست سعودی مشکلات زیادی را متحمل شدند.

اما از سوی دیگر دستگیری حجاج بحرینی در حالی صورت می گیرد که روزنامه های عربستان گفته اند بازداشت این افراد به خاطر اتهامات تروریستی بوده اما وزارت کشور بحرین اعلام کرده که این افراد متهم به اقدامات تروریستی نیستند و بازداشت آنها به خاطر اشکالی است که در ویزای آنها بوده است.

از سوی دیگر برخی ناظران نیز احتمال می دهند بازداشت این حاجیان می تواند با درگیری های میان عربستان سعودی و جمهوری اسلامی ایران مرتبط باشد و بازداشت این افراد نیز در راستای اقدامات سرکوبگرانه و هدفمند آل خلیفه در داخل و خارج کشور صورت گرفته است.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha