شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
اقدام دولت میانمار در تخریب مراکز مذهبی از جمله ۳۰ مسجد

حوزه/ مسئولان دولت ایالتی راخین در میانمار عملیات تخریب بیش از ۳ هزار ساختمان از جمله ده‌ها مسجد و بیش از ۳۰ مرکز مذهبی دیگر در منطقه ماندو را آغاز می‌کند.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه» به نقل از rfa.org، مسئولان دولت ایالتی راخین در میانمار عملیات تخریب بیش از 3 هزار ساختمان از جمله ده‌ها مسجد و بیش از 30 مرکز مذهبی دیگر در منطقه ماندو را آغاز می‌کند.

به گفته سرهنگ هتین لین وزیر امور امنیتی و مرزی ایالت راخین، در جلسه‌ای در سیتوه، مرکز این ایالت، ساختمان‌های مربوطه شامل 12 مسجد، 35 مدرسه مذهبی و بیش از 2 هزار و 500 خانه و ساختارهای دیگر هستند.

تنش‌ها میان بودایی‌ها و اقلیت مسلمان در مناطق مختلف میانمار، خصوصا بر سر ساختمان‌های مذهبی هر از چندگاهی منجر به آسیب‌های شدید به جامعه اسلامی و تخریب مراکز مذهبی، مساجد و مدارس اسلامی می‌شود.

دولت ایالتی راخین محل سکونت بیش از 1 میلیون و یک صد هزار مسلمان بدون تابعیت روهینگیا می‌باشد. که بسیاری از آنان را بنگالی می‌دانند زیرا مهاجران غیرقانونی از کشور همسایه یعنی بنگلادش هستند. اکثریت بودایی میانمار از مدت‌ها پیش مسلمانان این کشور را مورد حمله و آزار و اذیت قرار داده و حتی آنان را از حق شهروندی محروم ساخته است.

در ماه جولای نیز بودایی‌های افراطی اقدام به آتش زدن یکی از مساجد مسلمانان در یکی روستاهای ایالت راخین در شمال میانمار زدند. این درحالی است که چند روز پیش از این واقعه، مسئولین منطقه به بهانه غیرقانونی بودن ساختمان مسجد، حکم تخریب آن را به بانیان مسجد ارائه کرده بودند.

از ماه آوریل راهب بودایی ماینگ کینگو که یوتوزانا نیز نامیده می‌شود، به تخریب‌کننده مساجد و کلیساها در ایالت کارن در شرق میانمار معروف شده و هدف خود را بازپس گیری مناطق باستانی بودایی عنوان کرده است.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha