پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
حجت الاسلام والمسلمین احمد عابدی

حوزه/ رئیس مرکز تخصصی جهاد با بیان اینکه نقش آفرینی روحانیت در جنگ مورد لازم است، گفت: بسیاری از اقدامات در جنگ نیازمند احکام اسلام است که حضور روحانیت می تواند به تبیین این احکام بپردازد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»،حجت الاسلام والمسلمین احمد عابدی صبح امروز در دومین سمینار علمی تخصصی فرهنگ جهاد و افتتاحیه مرکز تخصصی جهاد که در سالن همایش های مدرسه علمیه دارالشفاء برگزار شد، با اشاره به اینکه طلاب حوزه علمیه نسبت به مسئله جهاد و شهادت مسئولیت خطیری دارند، اظهار داشت: ششصد آیه قرآن درباره جنگ، جهاد و شهادت است در حالی که 500 آیه درباره کل فقه

می باشد.

وی با اشاره به اینکه زیباترین مباحث اعتقادی در خطبه های جنگ پیامبر(ص) و امیرالمومنین(ع) است، تصریح کرد: میدان جنگ درس توحید و اعتقادات بود و حضرت علی(ع) در میدان جنگ خطبه توحید را بیان کردند.

رئیس مرکز تخصصی جهاد با بیان اینکه نقش آفرینی روحانیت در جنگ مورد لازم است، گفت: بسیاری از اقدامات در جنگ نیازمند احکام اسلام است که حضور روحانیت می تواند به تبیین این احکام بپردازد.

حجت الاسلام والمسلمین  عابدی با اشاره به اینکه امروز حضور روحانیت در جنگ های منطقه ضرورت دارد، ابراز داشت: جنگ های امروز شبیه جنگ های داخلی است که مقابله با آن بسیار سخت می باشد؛ ارتش سوریه بیش از 5 سال است که توانسته در جنگ داخلی مقاومت کند و از قوی ترین ارتش های خاورمیانه است.

وی افزود: حضور روحانیت برای پاسخگویی به سوالات مربوط به احکام در جنگ لازم است.

رئیس بسیج اساتید حوزه علمیه قم با اشاره به اینکه حزب الله لبنان نسبت به مسائل و احکام جنگ بسیار مقیّد است، گفت: حوزه باید نسبت به مسائل دینی و احکام در جنگ پاسخگو باشد.

حجت الاسلام والمسلمین  عابدی با اشاره به اینکه راه اندازی مرکز تخصصی جهاد در آینده اسلام و جهان تشیع تاثیرگذار است، گفت: مردم به بیداری روحانیت و جهادگران امیدوار هستند.

وی با اشاره به فریب جوانانی که به گروه تروریستی داعش می پردازند، ابراز داشت: تکفیری ها بعضی از احادیث دروغ و بی سند را به نقل از اسلام بیان می کنند که سبب فریب بعضی جوانان مسلمان شده است.

این استاد حوزه و دانشگاه افزود: سیره علمی و عملی پیامبراکرم(ص) با دروغ هایی که از سوی تکفیری ها بیان می شود، تفاوت زیادی دارد.

حجت الاسلام والمسلمین  عابدی در پاسخ به این سوال که چرا آغاز جنگ تحمیلی به عنوان هفته دفاع مقدس نامگذاری شده است، گفت: شروع جنگ تاریخ مشخصی دارد اما

پایان جنگ روز مشخصی ندارد و بعد از پذیرش قطعنامه نیز جنگ هنوز ادامه داشت و به طور تدریجی پایان یافت.

انتهای پیام/313/33

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha