شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
حجت الاسلام محمد محبی - حوزه قزوین

حوزه/ حجت الاسلام محبی با تاکید بر این که قرآن و ولایت جدایی ناپذیرند، گفت: نقش حوزه های علمیه در تربیت افراد مومن و پیرو ولایت بی بدیل است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از قزوین، حجت الاسلام محمد محبی، امروزدر جمع طلاب مدرسه علمیه شیخ الاسلام قزوین به تبیین جایگاه طلبه موفق در جامعه پرداخت و اظهار کرد: طلبه موفق، فردی است که همه ویژگی های اصلی انسان مؤمن را داراست.

عضو شورای حوزه علمیه قزوین، بهره گیری وانس با قر آن توسط طلاب را مورد تاکید قرار داد و بیان داشت: انس با قرآن و آشنایی  با روایات ائمه معصومین(ع) از الزامات طلبگی است.

مسئول نهاد رهبری در دانشگاه پیام نور قزوین، با بیان این‌که قرائت قرآن فواید زیادی برای انسان به همراه دارد، خاطرنشان کرد: اگر انسان در برابر خدای متعال خاضع و خاشع باشد، روحش با قرآن انس می‌گیرد و حلاوت و شیرینی تلاوت را خواهد چشید.

حجت الاسلام محبی ادامه داد:  خدای متعال در قرآن کریم جایگاه جهاد در راه خدا را بسیار رفیع معرفی کرده و مدافعان حرم و همه کسانی که در راه خدا جهاد می‌کنند، با انس با قرآن به خوبی اهمیت جایگاه خود را نزد خدای متعال درک کرده اند.

عضو شورای حوزه علمیه قزوین، با بیان این که قرآن و ولایت جدایی ناپذیرند، اظهارکرد: انس با قرآن، انسان را به مقام کرامت وعزت می‌رساند و برای دستیابی به این مقام باید بیشتر در این مسیر نورانی تلاش کرد.

حجت الاسلام محبی، توجه به اخلاق اسلامی را زیربنای دیانت دانست و خاطرنشان کرد: از جمله ویژگی‌های بارز پیامبر اکرم(ص) اخلاق حسنه ایشان است وهمچنین مهربانی ایشان نسبت به پیروان و حتی دشمنان خود مثال زدنی بود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha