سه‌شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۱ شوال ۱۴۴۵ | Apr 30, 2024
آیت الله فاضل لنکرانی امروز در دیدار با اعضای ستاد برگزاری کنگره امام سجاد(ع)

حوزه/ رئیس مرکز فقهی ائمه اطهار (ع) گفت: جامعه اسلامی بدون ارتباط و پیوند با ولایت و معرفت به امامت نمی تواند به سعادت برسد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، آیت الله فاضل لنکرانی امروز در دیدار با اعضای ستاد برگزاری کنگره امام سجاد(ع) که در قم برگزار شد، گفت: جامعه اسلامی بدون ارتباط و پیوند با ولایت و معرفت به امامت نمی تواند به سعادت برسد.

عضو جامعه مدرسین اظهار داشت:برگزاری کنگره هایی مانند کنگره امام سجاد(ع)، فعالیت بیشتری در ابعاد اخلاقی فضائل سیره و مراتب عالی نیاز است و باید این فعالیت ها برای فهم همگان صورت گیرد عنوان کرد : آنچه که اهل بیت(ع) فرمودند، حق است و تاکنون خلاف آن برای احدی ثابت نشده، بنابراین باید سعی شود در این کنگره ها مباحثی مطرح شود که قابل فهم برای همگان باشد.

رئیس مرکز فقهی ائمه اطهار (ع)با بیان اینکه کنگره باید  به محورهایی مانند؛ مباحث اخلاقی و تربیتی از صحیفه سجادیه استخراج شود که جامعه بیشتر به آن نیاز دارد گفت: معتقدیم حل مشکلات در  پیوند با ولایت است.

وی اظهار داشت: یکی از برجستگی هایی که در امامت وجود دارد، این است که ائمه(ع) ما به صورت مستقیم می فرمایند: و قال عیسی و موسی و حتی در کتاب های تحریف شده امروز انجیل هم همین مسئله وجود دارد؛ این نشان از این حقیقت است که به جامعه گفته شود که اهل بیت(ع) ما ازهمه انبیا الهی سخن به میدان آورده اند.

وی اظهار داشت: این سخنان نشان می دهد که این بزرگواران انسان های کاملی هستند و باید در مسئله امامت فعالیت بیشتری صورت گیرد تا همه در جریان آثار و سخنان حقیقت بین ائمه قرار گیرند.

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha