شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
حجت الاسلام بابانيا

حوزه/ استاد حوزه علميه خراسان پیام جانفشانی شهدا را ولایت پذیری و تبعیت از رسول خدا(ص) عنوان كرد و نسل امروز را در دفاع از حريم اهل بیت(ع) آماده تر از نسل گذشته خواند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از مشهد، حجت الاسلام قاسم بابانیا، از اساتید حوزه علمیه خراسان، ظهر امروز در صحن جامع رضوی با تقدیر از اوج عشق و علاقه جوانان در ثبت نام برای دفاع از حریم اهل بیت(ع)، گفت: نسل جوان امروز مطابق با بیان مقام معظم رهبری برای حضور در صحنه های جنگ از گذشته آماده ترند و امروز برای دفاع از حریم اهل بیت(ع) برای عزیمت به سوریه ثبت نام خوبی انجام می دهند.

وی با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای دفاع مقدس که جان خود را در حفظ نظام و ولایت تقدیم کرده اند، گفت: باید همگان پاسدار شهدای انقلاب اسلامی باشند كه با تقديم خو شان، درخت اسلام را آبیاری كردند.

 استاد حوزه علميه خراسان با اشاره به لزوم اندیشیدن در وصیت نامه شهدای انقلاب اسلامی و اوج محبت آنان به والدين و ولايت مداري و اطاعت از امام، تصریح کرد: پیام شهدا تبعیت از ولایت فقیه بر خلاف خواست داعش که خاموش کردن این چراغ است، بود و تنها راه روشن ماندن این مسیر تبعیت از خداوند، رسول او و اهل بیت(ع) است و باید با ولایت مداری به مبارزه با دشمنان پرداخت.

والدین در اعتلای دینی فرزندان خود بکوشند

حجت الاسلام بابا نیا با بیان این که والدین نباید تنها کفایت به دعا و مناجات کنند، از آنان خواست تا عشق و علاقه حقیقی درونی خود را از راه تمرین اقامه اصولی دینی همچون نماز، روزه و رعایت حجاب و عفاف نمایش دهند و  علاقه، احساسات و عواطف خود را در این مسیر جاری کنند.

سخنران حرم مطهر رضوي با بیان این که عملا هیچ آهنگ و نوایی دلنشین تر از آهنگ مادران نیست، اظهار کرد: قرآن کریم می فرماید ای کسانی که ایمان آوردید فرزندان خود را اهل آتش نکنید که مسئولیت آنان در دستان شماست.

وی با تاکید بر اطاعت، تبعیت و پیروی از خداوند و رسول او، از والدین خواست تا با تبعیت از دستورات قرآن همچون حضرت علی(ع) در راستای اعتلای فرزندان خود از منظر دین مبین اسلام بکوشند.

حجت الاسلام بابا نیا با بیان این که روحانیت، حضرت امام راحل(ره) و مقام معظم رهبری هیچ گاه با ورزش مخالف نبوده و نیستند، تصریح کرد: مطابق با روایات نیز بهترین نعمت ها سلامت، تندرستی و عافیت است اما این جوانان نباید بگذارند تا علاقه به ورزش آنان را از اقامه اصول دینی همچون نماز های یومیه بازدارد.

از دستورات دين، غافل نباشيم

وی در ادامه با اشاره به لزوم حرکت در مسیر قرآن و عترت پیامبر، اشاره به معضلات مسیر شیطانی کرد و از همگان خواست تا در معاملات، دادو ستد و مسائل اخلاقی زندگی، قرآن و فرهنگ قرآن را وارد کنند.

استاد حوزه علمیه خراسان در پاسخ به اینکه اگر دنیا را سراسر فتنه گرفت، چه حرکت و اقدامی می تواند موثرترین عمل باشد، تمسک به قرآن را بهترین دستاویز در شرایط فراگیر شدن فتنه و آشوب در جهان عنوان کرد.

ویبا اشاره به لزوم یکنواخت نبودن زندگی بشر و غفلت نداشتن از دستورات دینی، بیان کرد: رزمندگان ما در طول دوران دفاع مقدس شب ها هر یک در گوشه ای از سنگر به مناجات با پرودگار مشغول بودند زیرا که هر کس با اطاعت از خداوند و رسولش خشیت با علم و آگاهی در زندگی داشته باشد، سعادتمند می شود.

حجت الاسلام بابانیا با اشاره به لزوم سحرخیزی در شب مطابق با سفارش امام حسن عسکری(ع) به نوجوانی 14 ساله در جنگ تحمیلی اشاره کرد که نیمه شب همه را برای نمازشب بیدار می کرد و گفت: در آغاز عملیات اولین تیر به سینه این نوجوان برخورد کرد و با اوج اعتقاد و معرفت به اصولی دینی به شهادت رسید. 313/49

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • محمد باقر زیرابی رگنی IR ۲۳:۳۱ - ۱۴۰۲/۰۵/۰۷
    0 0
    این جانب تشکر می کنم از مسئول این سایت که واقعا تلاش میکنند تا نوجوانان را به سوی اسلام وقران هدایت شوند انشا الله