شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
آیت الله نعیم آبادی

حوزه/ نماینده ولی فقیه در استان هرمزگان، اقامه دین و احکام الهی در جامعه را از وظایف ذاتی روحانیت دانست و تاکید کرد: رفتار و عمل طلاب باید خدایی باشد تا بتوانند در جامعه تأثیر لازم را داشته باشند.

به گزارش خبرگزاری«حوزه» از بندرعباس، آیت الله غلامعلی نعیم آبادی، در اولین جلسه درس اخلاق در سال تحصیلی جدید، در مدرسه علمیه النبی (ص) بندرعباس، با بیان این که همه کارهای انسان باید رنگ و بوی خدایی داشته باشد، گفت: اگر رضای خدا در کارها نباشد، حتی عبادت هم ابتر و ناقص خواهد بود و نتیجه نمی دهد.

وی با اشاره به آیه «قُلْ إِنَّما أَعِظُکُمْ بِواحِدَةٍ أَنْ تَقُومُوا لِلَّهِ مَثْني‏ وَ فُرادي‏ ثُمَّ تَتَفَکَّرُوا ما بِصاحِبِکُمْ مِنْ جِنَّةٍ إِنْ هُوَ إِلاَّ نَذيرٌ لَکُمْ بَيْنَ يَدَيْ عَذابٍ شَديدٍ/ بگو: تنها شما را به يك چيز اندرز مى‌دهم و آن اينكه دو نفر دو نفر، يا يك نفر يك نفر براى خدا قيام كنيد، سپس فكر خود را به كار گيريد، اين دوست و همنشين شما (محمد) هيچ گونه جنون ندارد، او فقط بيم دهنده شما در برابر عذاب شديد (الهى) است(سباء / 46)»، افزود: « إِنَّما» از ادات حصر است که می فرماید فقط این است وجز این نیست ومن که خالق شما هستم به یک چیز سفارش می کنم، بنابراین طلاب و روحانیون باید به اقامه دین و احکام الهی در جامعه بپردازند.

نماینده ولی فقیه در استان هرمزگان تصریح کرد: برای این که همه کارهای فردی و اجتماعی نتیجه موثر و مطلوب داشته باشد، فقط  باید برای رضای خداوند متعال انجام شود.

رئیس شورای حوزه علمیه استان هرمزگان اضافه کرد: برای ثمردهی درس خواندن، تبلیغ، نماز، روزه، خدمت، جنگ، دفاع و ... باید در مسیر رضای حق تعالی حرکت کرد و اگر این چنین باشد همه دشواری های کار شیرین می شود و موانع نیز برطرف می گردد و انسان به نتیجه مطلوب که همانا کسب رضایت خالق است، می رسد.

آیت الله نعیم آبادی در پایان با توصیه طلاب به جدیت در تحصیل و تهذیب، خاطرنشان کرد: رفتار و عمل طلاب باید خدایی باشد تا بتوانند در جامعه تاثیرگذاری لازم را داشته باشند.

انتهای پیام

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha