جمعه ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۴ شوال ۱۴۴۵ | May 3, 2024
حسین علیزاده

حوزه/ مدیر جدید حوزه علمیه امام رضا(ع) تهران، با بیان این که نظام آموزشی «پرورش مآل» فقیه پرور است، گفت: پرورش طلاب را در راستای فقیه‌پروری دنبال می کنیم.

حجت الاسلام و المسلمین حسین علیزاده، مدیر جدید حوزه علمیه امام رضا(ع) تهران، در حاشیه مراسم معارفه‌ خود که امروز برگزار شد، در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در تهران، در خصوص مهمترین اولویت های مدیریتی خود، اظهار داشت: اصلی برنامه بنده انجام و اجرایی کردن، نظام نامه آموزشی «پرورش مآل» و همچنین طرح نظام واره سنجش تحصیلی طلاب است که توسط استاد رشاد تولیت وزه علمیه امام رضا(ع) تدوین شده است.

 مدیر جدید حوزه علمیه امام رضا(ع) افزود: ان‌شاءالله با اجرایی کردن برنامه آموزشی «پرورش مآل» که برای اولین بار و در حوزه علمیه امام رضا(ع) اجرایی می شود، این برنامه در سال های بعد، به عنوان یک برنامه الگویی برای تمام مدارس علمیه استان تهران، بدل خواهد شد.

حجت الاسلام و المسلمین علیزاده با تأکید بر این که مهمترین ضعف ها و قوت های نظام آموزشی سال های اخیر حاکم بر حوزه های علمیه، در نظام آموزشی «پرورش مآل» مورد توجه و دقت نظر قرار گرفته است، خاطرنشان کرد: امیدواریم با اجرایی شدن کامل این برنامه جدید آموزشی، بتوانیم تمام مشکلات فعلی را به فرصت تبدیل کرده و در نهایت این برنامه آموزشی، به مایه برکت و رشد حوزه علمیه امام رضا و دیگر مدارس علمیه، تبدیل شود.

 مدیر جدید حوزه علمیه امام رضا(ع) تهران با اشاره به سخنان آیت الله العظمی نوری همدانی در مراسم افتتاحیه سال تحصیلی 96-95 حوزه علمیه استان تهران مبنی بر این که فقیه پروری مهمترین وظیفه مدیران حوزه ها و مدارس علمیه است، گفت: موضوع مهم فقیه پروری و تربیت طلاب در این راستا، در نظام آموزشی «پرورش مآل» دیده شده است؛ البته در کنار این برنامه، برنامه های مهارتی هم، البته در همین راستا، به عنوان برنامه های مکمل آموزشی، مد نظر قرار گرفته است.

آشنایی با مدیر جدید حوزه امام رضا(ع)

حجت الاسلام و المسلمین حسین علیزاده، در سال 50 در تویسرکان متولد شد؛ در سال 71 وارد حوزه علمیه شد و تا سال 75 پایه ششم حوزه را به اتمام رساند و پس از پایان لمعتین در سال 76، وی توفیق تلبس به لباس مقدس روحانیت را در محضر مقام معظم رهبری کسب کرد.

وی پس از پوشیدن لباس سربازی امام زمان، به قم و حوزه علمیه این شهر رفت و تا سال 80 هجری شمسی، دروس رسائل، مکاسب و کفایتین را در محضر اساتید مبرز حوزه علمیه قم، گذراند و توفیق شاگردی بزرگانی از حوزه علمیه قم را کسب کرد.

حجت الاسلام و المسلمین علیزاده در سال 80 به عنوان معاون آموزشی مدرسه علمیه نبی اکرم(ص) تهران که تولیت آن به عهده آیت الله ضیاء الدین نجفی است، منصوب شد و تا سال 83 این مسئولیت را عهده دار بود.

وی در سال های 83 تا 85، در مدرسه علمیه باقرالعلوم(ع) تهران به عنوان استاد مشغول به فعالیت علمی بود؛ پس از آن سه سال به عنوان مدیر برنامه ریزی و بازرسی مدارس علوم و معارف اسلامی مدرسه عالی شهید مطهری خدمت کرد و پس از آن به مدت یک سال به مدرسه علمیه امام موسی بن جعفر(ع) تهران رفت و به عنوان استاد حوزه و همزمان معاون پژوهشی و تهذیب این مدرسه علمیه به فعالیت و خدمت طلاب، مشغول شد.

حجت الاسلام و المسلمین علیزاده پس از این برنامه ها، یک سال نیز به عنوان مسئول دارالقرآن مدرسه علمیه امام خمینی(ره) تهران که تولیت آن به عهده حجت الاسلام و المسلمین صدیقی امام جمعه تهران است، منصوب شد.

همچنین قبول مسئولیت در بخش های مختلف مدرسه علمیه دارالسلام تهران از بدو تأسیس تا کمتر از یک ماه پیش، نیز در کارنامه علمی-مدیریتی این استاد حوزه دیده می شود.

انتهای پیام ۲۹/۳۱۳

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha