پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
حجت الاسلام روح الله حریزاوی، مدیر حوزه علوم اسلامی دانشگاهیان پیش از ظهر امروز در دیدار با آیت الله اعرافی

حوزه/ مدیر حوزه علوم اسلامی دانشگاهیان از تحصیل سالانه بیش از پنج هزار نفر در این حوزه خبر داد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»،  حجت الاسلام روح الله حریزاوی، مدیر حوزه علوم اسلامی دانشگاهیان پیش از ظهر امروز در دیدار با آیت الله اعرافی، مدیر حوزه های علمیه اظهار داشت: این حوزه از سال 1377 با نام حوزه علوم اسلامی شهید بهشتی با هدف پاسخ به عطش دانشجویان برای فراگیری دروس حوزوی در تهران راه اندازی شده است.

وی ابراز داشت: در ادامه راه به دلیل راه اندازی مدارسی همچون مدرسه علمیه معصومیه که مختص دانشجویان بود، برخی از علوم همچون ادبیات، منطق و متون عربی کنار گذاشته و بخش معارفی به صورت عمیق در 60 واحد به دانشجویان ارائه و همچنین از نام حوزه علوم اسلامی شهید بهشتی به حوزه علوم اسلامی دانشگاهیان تغییر نام داد.

*تحصیل سالانه بیش از 5 هزار نفر در حوزه علوم اسلامی دانشگاهیان

مدیر حوزه علوم اسلامی دانشگاهیان یادآور شد: سالانه بیش از پنج هزار نفر در این حوزه عضو شده و عمدتا در بخش کارشناسی مشغول به تحصیل می شوند؛ البته در برخی از مراکز نیز ارشد و دکتری نیز قبول می کنیم.

*اجرای طرح شاگردپروری و نخبه پروری

حجت الاسلام حریزاوی خاطرنشان ساخت: یکی از فعالیت های این حوزه، طرح شاگردپروری است که در سه محور تربیت عقلانی، تربیت معنوی و تربیت انقلابی در حال اجرا می باشد.

وی تصریح کرد: همچنین در طرح نخبه پروری نیز 80 مربی در کنار 500 استاد ما مشغول به فعالیت می باشند.

مدیر حوزه علوم اسلامی دانشگاهیان در پایان با بیان این مطلب که گروه های جهاد علمی فرهنگی نیز راه اندازی کرده ایم، بیان داشت: در این گروه ها به دنبال هویت دادن به دانشجویان هستیم تا بتوانیم آنان را همانند طلاب، مُبلغ تربیت نماییم.

در ادامه حجت الاسلام فلاح، عضو هیأت امنای حوزه علوم اسلامی دانشگاهیان نیز به ایراد سخن پرداخت و گفت: مقوله پیشرفت و تحول، یکی از نکاتی است که در امروز در حوزه های علمیه نیازمند به آن هستیم.

وی با بیان این مطلب که حوزه از رهگذر خودنگری نمی تواند به تحولی که مناسب اوست، برسد، اظهار داشت: انتهای تحول در حوزه های علمیه، حوزه انقلابی است که باید به آن برسیم که این مسئله تبدیل به پارادایم نشده و به سنجه های کاربردی نرسیده است.

عضو هیأت امنای حوزه علوم اسلامی دانشگاهیان با تأکید بر اینکه باید در موقف عطش های انقلاب اسلامی قرار بگیریم، ابراز داشت: حوزه در صورتی می تواند در مسیر خوش آهنگ تحول و سلامت قرار بگیرد که مسئله های انقلاب را حل نماید.

*بحران امروز، از دست رفتن اراده انقلابی است

این استاد دانشگاه خاطرنشان ساخت: یکی از بحران هایی که امروز با آن مواجه هستیم، از دست رفتن اراده انقلابی است که در این بین، متحیر و سرگردان در میان سرمایه های جمع آوری شده قرار داریم.

حجت الاسلام  فلاح تصریح کرد: روح حوزه باید به حرکت های خودجوش انقلابی وصل شده و نیازمند به این حرکات است که برکاتی را نیز به همراه خواهد داشت.

وی در پایان بیان داشت: نهادهایی همچون حوزه علوم اسلامی دانشگاهیان فرصتی برای رجعت تمدن ساز است که باید از آن بهره برد.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha