شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
حجت الاسلام مهدی محمدی فر  - حوزه کرمانشاه

حوزه/ معاون تبلیغ حوزه علمیه کرمانشاه گفت: : امروز باید مبلغان و طلاب با تقویت وحدت کلامی و تمرکز و بهره مند شدن از وجه اشتراکات علاوه بر ترویج مباحث دینی وحدت و انسجام میان مسلمانان را تقویت بخشند.

حجت الاسلام مهدی محمدی فر در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در کرمانشاه گفت: با توجه به ظرفیت تبلیغی در ایام محرم گروه های تبلیغی بومی و غیر بومی به مناطق مختلف استان کرمانشاه اعزام شدند.

معاون تبلیغ حوزه علمیه استان کرمانشاه با اشاره به وجود فرق مختلف در استان، اظهار داشت: بسته های فرهنگی و خوراک تبلیغی به همت معاونت تبلیغ حوزه علمیه استان کرمانشاه در بین مبلغان و مبلغات توزیع گردید.

حجت الاسلام محمدی فر ادامه داد: بسته های فرهنگی توزیع شده میان مبلغان شامل مباحثی در باب شناخت فرق مختلف است که با مطالعه این مباحث می توان شبهات دینی در خصوص فرق  خصوصأ وهابیت را برطرف کرده و به سؤالاتی در این خصوص پاسخی بر اساس احادیث و روایات داد.  در این جزوات به جنبه های نقلی مسائل پرداخته شده و آداب زیارت و کیفیت را با استناد به احادیث و آثار بیان شده است.

وی در ادامه با اشاره به اینکه وهابیت تفکری انحرافی است گفت: وهابیت تفکری خلاف اسلام و کاملأ منحرف است که چهره ای خشن را از اسلام به معرض نمایش می گذارد.

معاون تبلیغ حوزه علمیه کرمانشاه تصریح کرد: یکی از حربه ها و روش های مقابله با اسلام و رخنه در صفوف مسلمانان تحریف حقایق دین و واژگونه کردن اهداف و مقاصد نهایی تعالیم مقدس اسلام است.

این استاد حوزه ادامه داد: این حربه و ترفند در قالب ساختن و پروراندن فرقه های جدید برای قشرهایی از مسلمانان در مناطق و محدوده های مناسب و ترویج و گسترش ان در جهان اسلام است، وهابیت دست نشانده استعمار انگلیس و در جهت ساقط ساختن اسلام بنا شده است.

حجت الاسلام محمدی گفت: امروز باید مبلغان و طلاب با تقویت وحدت کلامی و تمرکز و بهره مند شدن از وجه اشتراکات علاوه بر ترویج مباحث دینی وحدت و انسجام میان مسلمانان را تقویت بخشند.

به گفته وی، قرآن کریم، سیره نبوی و سلوک علمی و عملی اهل بیت علیهم السلام برترین الگوهای دین در عمل به احکام و عبادات برای رسیدن به ملکات فاضله اخلاقی هستند.

 

 

 

 

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha