پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
حجت الاسلام والمسلمین زمانی

حوزه/ معاون بین الملل حوزه های علمیه کشور با تأکید بر ضرورت همگرایی و تمرکز ادیان مختلف برای یافتن راهکارهایی به منظور جلوگیری از وقوع جنگ در نقاط مختلف جهان، گفت: اگرچه گاهی جنگ موضوعی اجتناب ناپذیر است، اما باید به راهی بیندیشیم که ازآلام آن بکاهیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در تهران، حجت الاسلام و المسلمین محمدحسن زمانی، در نشست علمی «اصول و ارزش های اخلاقی مشترک در ادیان و نقش دین در رویکرد بشردوستانه»، که با حضور شخصیت های حوزوی و دانشگاهی و همچنین نمایندگان اقلیت های دینی، به همت مرکز مطالعات تطبیقی اسلام و حقوق بشر دوستانه بین الملل، در ساختمان صلح جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی برگزار شد، اظهار داشت: پیامبران الهی از برگزاری این نشست‌ها بین نمایندگان ادیان خرسند هستند.

معاون بین الملل حوزه های علمیه کشور با تأکید بر این که تمام انسان های روی کره زمین دارای کرامت هستند و رحمت خدا شامل حال همه موجودات می شود، گفت: اسلام و همه ادیان الهی، آیین رحمت عامه هستند و همه جهان را در بر می گیرند و از این روست که ما باید به تمام خلقت احترام بگذاریم.

حجت الاسلام و المسلمین زمانی با بیان این که رابطه بین ادیان و مذاهب مختلف، باید رابطه ای دوستانه و صمیمانه، برای رسیدن به نقاط مشترک باشد، خاطرنشان کرد: این تعامل همانگونه که در قرآن نیز آمده، باید بر اساس دو اصل نیکی و عدل در رفتار باشد.

معاون بین الملل حوزه های علمیه کشور در پایان سخنان خود با تأکید بر تمرکز ادیان مختلف برای یافتن راهکارهایی به منظور جلوگیری از وقوع جنگ در نقاط مختلف جهان، گفت: اگرچه جنگ موضوعی اجتناب ناپذیر است اما باید به راهی بیندیشیم که ازآلام آن بکاهیم.

۳۱۳/۲۹

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha