شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
حجت الاسلام مجید بنی عامریان

حوزه/ مدیر مدرسه علمیه امام خمینی (ره) سنقر با اشاره به پیام شهادت حضرت علی اصغر(ع) در صحرای کربلا گفت: شهادت ۶ماهه در کربلا بندگی امام حسین(ع) را به خداوند نشان داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در کرمانشاه، حجت الاسلام مجید بنی عامریان، امروز با حضور در مراسم عزاداری سید و سالار شهیدان که در مدرسه علمیه امام خمینی (ره) شهرستان سنقر برگزار شد عنوان داشت: قیام امام حسین (ع) در شرایطی شکل گرفت که انحرافاتی در دین اسلام به وجود آمده بود و عده ای درصدد بودند که اسلام را تحریف کرده و به مردم معرفی کنند.

مدیر مدرسه علمیه امام خمینی (ره) شهرستان سنقر ادامه داد: قیام امام حسین (ع) در جهت احیای ارزش های دین و سنت رسول اکرم (ص) شکل گرفت و به نوعی چهره واقعی دشمنان را به جهان معرفی کرد.

این استاد حوزه بیان داشت: لحظه به لحظه قیام عاشورا و رویارویی جبهه حق و باطل در صحرای کربلا حاوی پیام و درس برای بشریت است، به نوعی عاشورا مصداق آیات قرآن است، چرا که برخی دشمنان امام حسین(ع) در این روز توبه کردند و به یاران باوفای این امام پیوستند و در نهایت در رکاب امام به شهادت رسیدند.

وی با اشاره به شهادت حضرت علی اصغر(ع) و پیام هایی که این شهادت داشت ابراز داشت: امام حسین(ع) در برابر ظلم و استکبار ایستاد، لذا هر انسانی وظیفه دارد که به تبعیت از امام خویش در برابر ظلم ایستادگی کند، تقوا پیشه کند و از خدا بترسد و در برابر کفار ایستادگی کند.

حجت الاسلام بنی عامریان یادآور شد: انسان باید عبد خدا باشد و از دین و ارزش های دین و همچنین آیات کلام خدا صیانت کند این حمایت و صیانت وظیفه هر انسانی است؛ پیام شهادت حضرت علی اصغر(ع) این است که انسان ها در تمام مراتب زندگی برای خدا باید از تمام هستی خویش بگذرند تا عبد و بندگی آنها برای خدا ثابت شود.

وی با اشاره به اینکه حضرت علی اصغر(ع) شقاوت یزیدیان را به اثبات رساند، ابراز داشت: زندگی در دنیا امتحانی است که بنده چقدر مطیع خداوند است، قیام امام حسین (ع) احیای کننده دین بود و شهادت حضرت علی اصغر توانست بندگی خالصانه امام  حسین(ع) را به خداوند نشان داد.

مدیر مدرسه علمیه امام خمینی (ره) شهرستان سنقر در پایان بیان داشت: ایمان قوی سبب می شود که انسان بنده واقعی خداوند گردد و همه چیز را در راه جهاد و بندگی خدا فدا کند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha