پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
ششمین شب عزاداری محرم مؤسسه الکوثر هلند

شیعیان هلند ششمین شب عزاداری امام حسین(ع) و اهل بیت و یاران باوفای آن حضرت را در مؤسسه فرهنگی الکوثر در شهر لاهه برگزار کردند.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه»، شیعیان هلند ششمین شب عزاداری امام حسین(ع) و اهل بیت و یاران باوفای آن حضرت را در مؤسسه فرهنگی الکوثر در شهر لاهه برگزار کردند.

این مراسم با تلاوت آیاتی از قرآن کریم و قرائت زیارت عاشورا آغاز شد و پس از آن یکی از جوانان فعال مؤسسه الکوثر مطالبی را در معرفی اصحاب امام حسین علیه السلام برای کودکان و نوجوانان حاضر به زبان هلندی بیان کرد و بخش هایی از رشادت های زهیر و ایستادگی او در برابر ارتش عبیدالله را بیان کرد.

از سوی دیگر شیخ غموس الزیادی سخنران این مراسم در سخنان خود با اشاره به حکمت ابتلای انسان ها و مراتب ابتلا گفت: خداوند انسان را در روزهای زندگی مبتلا می کند تا او را بیازماید و بر اساس این ابتلائات زمینه برای سعادت یا شقاوت ابدی انسان فراهم می شود و خداوند مؤمنان را امتحان می کند تا درجات آنها بالا برود و در این زمینه به روایتی از امام صادق علیه السلام اشاره کرد که می فرماید: هرگاه خداوند بنده ای را دوست بدارد، او را با بلاها گرفتار می کند.

پس از سخنرانی، مداح مراسم به اشعاری را به زبان عربی و هلندی در رثای امام حسین(ع) قرائت کرد و پس از آن شیعیان حاضر در مجلس به عزاداری و سینه زنی پرداختند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha