پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
چهارمین شب عزاداری محرم مؤسسه الامام المنتظر سوئد

حوزه/ چهارمین شب عزاداری ایام سوگواری محرم در مؤسسه فرهنگی الامام المنتظر سوئد و با مشارکت اقشار مختلف شیعیان ساکن در شهر مالمو و مناطق دیگر سوئد برگزار شد.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه»، چهارمین شب عزاداری ایام سوگواری محرم در مؤسسه فرهنگی الامام المنتظر سوئد و با مشارکت اقشار مختلف شیعیان ساکن در شهر مالمو و مناطق دیگر سوئد برگزار شد.

این مراسم با قرائت آیاتی از قرآن کریم و زیارت عاشورا آغاز شد و در بخش بعدی برنامه که ویژه کودکان و نوجوانان برگزار می شود، یکی از جوانان فعال مسجد به زبان سوئدی مطالبی را درباره نهضت امام حسین(ع) برای کودکان بیان کرد و به آنها گفت چگونه می توانند از یاوران امام حسین و امام مهدی علیهما السام باشند و وظایف و تکالیف یک شیعه را به زبانی ساده برای آنها بیان کرد.

سخنران مراسم نیز شیخ واعظی بود که در سخنان خود به ادامه بحث گذشته خود درباره ارزش های اخلاقی و اجتماعی مورد نظر امام حسین علیه السلام پرداخت و در این زمینه به پرداخت بدهی و توجه به این مساله به عنوان یکی از ارزش ها اشاره کرد و گفت: در زمینه پرداخت بدهی که یک واجب دینی است، پرداخت مهریه همسر یکی از بدهی های یک مرد است که در سریع ترین زمان ممکن باید آن را بپردازد.

پس از سخنرانی نیز شیعیان و دوستداران اهل بیت حاضر در جلسه با بهره گیری از اشعار و نوحه خوانی مداحان به عزاداری و سینه زنی پرداختند و در پایان مراسم همگی بر سر سفره شام اهل بیت(ع) میهمان شدند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha