دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
رئیس سازمان فضایی ایران

حوزه/ معاون وزیر و رئیس سازمان فضایی کشور گفت: سازمان فضایی کشور وظیفه و برنامه ای به منظور تعامل با مراجع و حوزه های علمیه ندارد ولی دغدغه شخصی من گسترش رفت و آمدها، تعامل سازنده و بهره از نظرات علمی و فقهی علما و مراجع معظم تقلید است.

دکتر محسن بهرامی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری«حوزه» اظهارداشت: از آنجا که سازمان فضایی کشور در بخش توسعه فناوری های نوین و برآورده ساختن نیازهای اجتماعی به روز فعالیت گسترده ای دارد، آگاه هستیم که این فناوری ها اثرات فرهنگی و اجتماعی متعددی به همراه خواهد داشت، لذا لازم است این تعامل و همکاری ها با علما و حوزه های علمیه شکل و قوت بیشتری بگیرد.

معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در بخش دیگری از گفت وگوی خود با اشاره به وضعیت علمی کشور در عرصه هوا فضا افزود: من از جمله کسانی هستم که مخالف مقایسه وضعیت موجود در کشور و عرصه بین المللی هستم و معتقدم که جمهوری اسلامی ایران با همه مشکلات و مسائل تحریمی که داشته است توانسته بسیار موفق عمل کند.

بهرامی تصریح کرد: دانشمندان و محققان کشورمان توانستند با توجه به نیازها و توانمندی هایی که داشته ایم جایگاه قابل قبولی را کسب کنند و بدون تردید می توانیم با بهره وری بیشتری کار کنیم و به پیشرفت های ارزشمندی برسیم.

رئیس سازمان فضایی کشور در ادامه با بیان اینکه در عرصه توریسم فضایی ایران علی رغم هزینه بالایی که دارد کارهای محدودی انجام شده است، اظهارداشت: در سالهای گذشته خانم انصاری با صرف هزینه 20 میلیون دلار توانست به  عنوان نخستین ایرانی به این سفر فضایی برود ولی با توجه به پیشرفت علم به نظر می رسد که تا 20 سال آینده این عدد خیلی کوچک تر بشود.

انتهای پیام   313/17

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha