شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
حجاب

حوزه/ در پی درخواست پرستاران محجبه در غنا، دولت این کشور از روسای موسسات دولتی خواست تا اجازه داشتن حجاب اسلامی به زنان در محل کارشان داده شود.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه»، دولت غنا از موسسات دولتی در این کشور خواسته‌ تا به زنان مسلمان اجازه پوشیدن حجاب در محل کار داده شود.

مدیر اجرایی مجمع شهرداری آسوکورو مامپونگ گفته است که تبعیض و تلاش‌ها برای وادار کردن زنان مسلمان به عملکرد علیه ایمان‌شان باید متوقف شود.

نورا حمیدان این بخشنامه را در پی درخواست بیش از 100 پرستار که به علت داشتن حجاب تهدید به اخراج شده بودند، صادر کرده و ضمن هشدار درباره سرباز زدن و عدم رعایت این قانون، گفت: تمامی پرستاران باید اجازه داشتن پوشش اسلامی داشته باشند. و موسسات دولتی خصوصا مراکز بهداشتی حق تبعیض علیه زنان محجبه مسلمان را ندارند.

او همچنین افزود که موسسات می‌توانند استفاده از حجاب مدنظرشان را به صورت یونیفرم‌های یک دست داشته باشند.

این مسئله زمانی آغاز شد که طبق گزارش‌ها یک زن پرستار مسلمان در کلینیک عمومی ماموبی به خاطر داشتن حجاب از کارش اخراج شد. در پی این ماجرا نیز مسئولین بیمارستان اعلام کردند که زنان حق داشتن حجاب را نداشته و در صورت پوشیدن حجاب اخراج می‌شود.

در پی این حادثه تونی گودمن سخنگوی وزارت بهداشت غنا گفته بود که این عمل بی‌توجهی آشکار به قوانین بوده و مردم حق داشتن اعتقادات مذهبی‌شان را دارند.

پرستاران این بیمارستان به دادگاه عالی غنا شکایت کرده‌اند، اما دادگاه عالی این کشور تاکنون در صدور حکم مربوطه تعلل نشان داده است.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha