شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
 آيت الله سيد تقی طباطبايی و آیت الله صافی

حوزه/ حضرت آيت الله صافی گلپايگانی در پیامی به مناسبت رحلت حضرت آيت الله سيد تقی طباطبايی گفتند: آيت الله سيد تقی طباطبايی با تأليف کتاب‌هاي ارزنده فقهي و اصولي که نشان از دقت و امعان نظر و تحقيق عالمانه آن فقيد سعيد مي‌باشد به حوزه‌هاي علميه خدمت فراوان نمودند.

به گزارش خبرگزاری«حوزه»، متن پیام تسلیت حضرت آیت الله صافی گلپایگانی به مناسبت رحلت حضرت آيت الله سيد تقی طباطبايی  بدین شرح است:

بسمه تعالی

" اذا مات العالم الفقيه ثلم في الاسلام ثلمة لايسدّها شيء "

 با کمال تأسف و تأثر مطلع شديم که فقيه اهل بيت عصمت و طهارت (عليهم السّلام)، مدافع حريم امامت و ولايت، و شيفته و دلباخته حضرت سيد الشهداء (عليه السّلام) مرجع عاليقدر حضرت آية الله آقاي حاج سيّد تقي طباطبايي قمي (قدّس سرّه) دعوت حق را لبيک گفته و به ديار باقي شتافتند.

آن عالم برجسته، خلف صالح مرجع و زعيم بزرگ عالم تشيّع مرحوم آية الله العظمي حاج آقا حسين طباطبايي قمي بود که عمر مبارک خود را در خدمت به مولا و سرور خود حضرت بقية الله الاعظم (ارواح العالمين له الفداء)، اعلاي کلمة الله و ترويج معارف حقه اهل البيت (عليهم السّلام) سپري نمود و با تأليف کتاب‌هاي ارزنده فقهي و اصولي که نشان از دقت و امعان نظر و تحقيق عالمانه آن فقيد سعيد مي‌باشد به حوزه‌هاي علميه خدمت فراوان نمودند.

 حقير که از علاقمندان به ايشان و خاندان بزرگ طباطبايي قمي هستم، بسيار در فقدان آن عالم رباني متأثر شدم.

 خوشا به سعادت ايشان که در کربلاي معلي در جوار امام مظلومان و سالار شهيدان بعد از زيارت حضرات ائمه معصومين (عليهم السّلام) دعوت حق را لبيک گفت و ميهماني آن بزرگواران را پذيرفت.

عاش سعيداً و مات سعيداً

رحلت اين فقيه عالي مقام را به ساحت مقدّس حضرت ولي الله الاعظم (عجّل الله تعالي فرجه الشريف) و به حوزه‌هاي علميه و شاگردان و بيت شريف بخصوص آقازاده فاضل و محترم ايشان تسليت عرض نموده علوّ درجات آن فقيد سعيد را از خداوند متعال مسئلت دارم. 25

محرّم الحرام1438

   لطف الله صافي

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha