دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
دکتر سرشار

حوزه/ مدیر شبکه کودک و نوجوان رسانه ملی تصریح کرد: خانواده ها نباید نسبت به نظام مصرف تلویزیونی و رسانه ای فرزندان خود و این که چه برنامه هایی را می بینند، غافل و بی توجه باشند

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، دکتر محمد سرشار، طی سخنانی در مراسم افتتاحیه دوره جدید آموزش سواد رسانه دفتر تبلیغات اسلامی و نشست "سواد رسانه و مصرف تلویزیونی در میان کودکان و نوجوانان ایرانی" که در سالن جلسات پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی برگزار شد با تاکید بر لزوم هوشیاری خانواده ها نسبت به مصرف تلویزیونی فرزندان خود اظهار داشت: خانواده ها در کنار توجه به تغذیه جسمی کودکان و نوجوانان باید به تغذیه فکری و روحی آن ها نیز اهمیت دهند و مراقب باشند که فرزندشان چه خوراک رسانه ای استفاده می کند.

وی با اشاره به اهمیت شبکه کودک و نوجوان در رسانه های امروز جهان گفت: در حال حاضر 140 شبکه تخصصی کودک در دنیا وجود دارد که 12 مورد آن فقط مربوط به رژیم صهیونیستی است.

این مدیر رسانه ای همچنین با بیان این که ما در زمینه ایجاد شبکه های تخصصی کودک و نوجوان در آغاز راه هستیم، افزود: متاسفانه هنوز ما در تقسیم بندی وقت کودک و میزان اختصاص هر برنامه ای به رده سنی به یک وحدت ملاک نرسیده ایم و این مساله ریشه در این دارد که هنوز در کشور ما سند عالی و جامع تربیت وجود ندارد.

وی بیان داشت: در این خصوص اول باید نظام رده بندی سنی داشته باشیم که بگوییم برای فلان سن چه برنامه و بازی و کتاب و دیگر عرصه ها لازم است، ضمن آن که اساساً در آینده باید به این نقطه برسیم که شبکه های کودک مربوط به دختران و پسران باید از هم تفکیک باشد.

وی در ادامه با اشاره به تقسیم شبکه تخصصی کودک و نوجوان به سه شبکه پویا ، نهال و امید گفت: ما پس از آن که رده های سنی را شناختیم باید ببینیم که چه قالب هایی برای هر رده سنی مناسب است و در نسبت سنجی قالب برنامه های تلویزیونی با هر رده سنی بر اساس نگاه دینی نیازمند کمک حوزویان هستیم.

سرشار با بیان این که به تعبیر حضرت امام (ره) رسانه ملی باید دانشگاه عمومی باشد، ابراز داشت: باید به مقوله تربیت کودک و نوجوان توجه جدی کرد و از سویی در رشد بچه ها باید به همه ابعاد توجه کرد و از نگاه تک بعدی پرهیز داشت.

وی خاطرنشان کرد: مقام معظم رهبری بعد از ابلاغ سند چشم انداز 1404 به نقشه راه  تربیت رسانه ای کودک و نوجوان در تراز تمدن اسلامی توجه ویژه داشتند و این موضوع را از مدیران رسانه ملی به طور خاص مطالبه کردند.

مدیر شبکه کودک و نوجوان رسانه ملی همچنین با اشاره به این که در یکی دو سال اخیر میزان استقبال از شبکه های تخصصی کودک و نوجوان در ایران افزایش داشته است، گفت: ما باید به سمتی برویم که در این شبکه ها بیشتر از برنامه های ایرانی استفاده شود و اگر برنامه خارجی هم استفاده می شود آسیب جدی به همراه نداشته باشد.

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • محمد IR ۱۲:۲۷ - ۱۳۹۵/۰۸/۰۷
    0 0
    عکس مطلب اشتباه است، محمد سرشار فرزند آقای محمدرضا سرشار (صاحب عکس فوق)‌است