شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
حجت‌‌الاسلام والمسلمین یعقوبی- امام جمعه بجنورد

حوزه / نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی از اجرای طرح زائرسرای این استان در جوار حرم مطهر رضوی خبر داد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از خراسان شمالی، حجت الاسلام و المسلمین ابوالقاسم یعقوبی در دیدار حجت الاسلام خادمی، مدیرکل و اعضای هیأت مدیره زائرسرای بزرگ امام رضا(ع) اظهار داشت: بنا به فرموده رهبر معظم انقلاب اسلامی مبنی بر ایجاد مکان هایی برای اقامت چند روزه زائران و افراد کم‌بضاعت، احداث زائرسرا برای استان های مختلف کشور در جوار این حرم مطهر در دستور کار قرار گرفته است.

وی افزود: رهبر معظم انقلاب همیشه در سفرهای خود به مشهد مقدس بر موضوع ساخت زائرسرا در در جوار حرم مطهر رضوی برای استان های محروم تأکید فراوانی داشتند که بر همین اساس ایجاد و راه اندازی این زائرسراها در دستور کار قرار گرفت.

امام جمعه بجنورد با اشاره به اینکه احداث این زائرسراها برای استانهای محروم کشور در دستور کار شورای اسلامی و شهرداری مشهد قرار گرفته است، گفت: پس از قرعه‌کشی یکی از بهترین زمین های مجاور حرم مطهر رضوی برای ساخت زائرسرا به استان خراسان شمالی تعلق گرفته است.

وی در ادامه خواستار همکاری و مساعدت مردم خیر و نیکوکار، مدیران و مسئولان برای احداث زائرسرای استان خراسان شمالی در مشهد مقدس شد تا این زائرسرا هر چه سریع‌تر تکمیل شده و به بهره‌برداری برسد.

رئیس شورای فرهنگ عمومی خراسان شمالی با تاکید بر اینکه تسهیل زیارت حرم مطهر رضوی برای افراد بی‌بضاعت باید مورد توجه مسئولان امر باشد، خاطرنشان کرد: احداث این مجموعه ها از جمله اقدامات ماندگار و مؤثر در راستای تسهیل زیارت حرم مطهر امام رضا(ع) به‌ ویژه برای افراد کم‌بضاعتی بوده که توان مالی برای اسکان در هتل ها ندارند.

بر پایه این گزارش، در این دیدار، زمینی در نزدیکی حرم مطهر امام رضا (ع) ، برای ساخت زائر سرا ويژه استان خراسان شمالی در نظر گرفته شده و در خصوص ساخت زائرسرایی ويژه استان خراسان شمالی بحث و تبادل نظر شد.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha