شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
طرح «مطالعه زائر»

حوزه / رئيس اداره توليدات فرهنگي آستان قدس رضوي گفت: طرح مطالعه زائر به منظور غني سازي اوقات فراغت زائران امام هشتم(ع) در حرم مطهر رضوی از نيمه اول دي ماه سال جاری راه اندازی شد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»  از مشهد، حجت الاسلام علي پاياب با اعلام این خبر گفت: با توجه به بيانات مقام معظم رهبري و تأكيد ايشان بر كتابخواني و همچنين در راستاي غني­سازي اوقات فراغت زائر و ارتقاي سطح معرفتي افراد، دي ماه امسال طرحي با عنوان «مطالعه زائر» در حرم مطهر رضوي آغاز شد.

پاياب با اشاره به اینکه قفسه­هاي كتاب در حرم مطهر رضوي ميهمان طرح مطالعه زائر هستند، تصریح کرد:  در حال حاضر اين طرح با قرار گرفتن 100 جلد كتاب در زمينه­هاي معارف رضوي، ديني و انقلاب اسلامي ويژه مطالعه زائران در حال اجراست.

رئيس اداره توليدات فرهنگي آستان قدس رضوي گفت: اين كتاب ها براي گروه هاي مختلف كودك، نوجوان و جوان، و ساير زائران تهيه شده است .

وی در ادامه ضمن قدرداني و تشکر از معاونت اماكن متبركه و سازمان كتابخانه­هاي آستان قدس رضوي، خاطرنشان کرد:  در مرحله نخست، طرح مطالعه زائر با همكاري اين دو بخش انجام شده است که در مراحل بعدی قرار است بنياد پژوهش ها و ساير نهادهای آستان قدس رضوی در انجام اين طرح همکاری کنند.

پاياب افزود: در آغاز طرح مطالعه زائر، سه رواق دارالمرحمه، شيخ طوسي و حرعاملي مجهز به قفسه هاي كتاب های معارف رضوي، ديني و انقلاب اسلامي ويژه مطالعه زائران شده است.

وي مراجعه زوج هاي جوان به همراه خانواده­هايشان و تشرف زائران به صورت كاروان به اين رواق ها را دليل انتخاب اين سه رواق برای استقرار طرح مطالعه زائر دانست و اظهار کرد: در اقدامات بعدي رواق­هاي بيشتري را تحت پوشش اين طرح قرار خواهيم داد.

پاياب با اشاره به اينكه كتاب هاي قرار گرفته در قفسه­هاي كتاب ويژه مطالعه زائر، داراي آرم مخصوص هستند، گفت: زائر به صورت آزاد مي­تواند در طول مدت حضور خود در حرم امام رضا (ع) از اين كتاب ها استفاده کند و پس از آن، كتاب را  در قفسه قرار دهد.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha