جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۷ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
حجت الاسلام مهدی سلیمانی تبار - مشهد اردهال

حوزه/ امام جمعه مشهد اردهال بر لزوم تاسی به فرهنگ قرآنی در زمینه امتداد حرکت انقلاب اسلامی تاکید کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از کاشان، حجت الاسلام والمسلمین مهدی سلیمانی، صبح امروز در مراسم افتتاحیه هفتمین دوره مسابقات قرآن و حدیث حوزه، در مشهد اردهال گفت: برگزاری این مسابقات وزین در آستان مقدس امامزاده علی بن محمدباقر(ع) در مشهد اردهال نقش مهمی در معرفی این امامزاده واجب التعظیم دارد و برگزار کنندگان مسابقات حسن انتخاب بسیار خوبی برای اجرای این همایش بزرگ داشته اند.

وی افزود: برگزاری مسابقات قرآن وحدیث حوزه پدیده ای نورانی در این شهر بود و قطعا برگزاری این مسابقات نقش مهمی در توسعه فرهنگ قرآنی در سراسر کشور و شهرهای مختلفی که مسابقات در آن برگزار می شود دارند.

امام جمعه مشهد اردهال بیان کرد: امامزاده علی بن محمد باقر(ع) در راه قرآن و حفظ مکتب قرآن به شهادت رسیدند؛ حضور ایشان از مدینه به این منطقه، عمق دین داری و دین خواهی و دین پژوهشی مردم اردهال و کاشان و فین را نشان می دهد که در اوج خفقان عباسی از امام باقر(ع) درخواست مبلغ دین کردند و امام نیز فرزند برومند و فقیه خود را به این سرزمین اعزام کردند.

وی ادامه داد: اتفاقی که در این سرزمین افتاد، اجتماع زاید الوصف مردم کاشان و قم و شهرهای اطراف در حول این امامزاده بود که این حضور دشمنان اسلام را خوش نیامد و پس از محاصره، ایشان را با لب تشنه تیرباران کرده و سرایشان را جدا کردند و سر ایشان را در قم و قزوین فرستادند.

حجت الاسلام والمسلمین سلمیانی خاطرنشان کرد: سرنوشت این امامزاده جلیل القدر شباهت بسیاری به جد شهیدشان اباعبدالله الحسین(ع) دارد، ولی تفاوت این دو حضور میزان وفاداری مردم این منطقه نسبت به این امامزاده بود و آنچه در تاریخ ثبت شد، بی وفایی کسانی است که امام خویش را در میدان کربلا تنها گذاشتند.

امام جمعه مشهد اردهال بیان کرد: این حضور تاریخی درسی بزرگ برای همه مسلمانان و شیعیان دارد که همان زندگی قرآنی و قرآن محوری و قرآن باوری است؛ مشعل هدایت قرآنی باید به قلوب مومنین وارد شده تاقلب ما به نورانیت قرآن روشن شود.

وی تصریح کرد: ایستادگی ملت ایران به رهبری امام خمینی(ره) حرکت در همین مسیر نورانی بود که توانست این کشور را در این گستره جغرافیایی جهانی از دنیاخواهی و استکبارگری و استکبارستیزی مستثنی کرد؛ مقاومت در مقابل دشمنان در سایه قرآن کریم و اهل بیت(ع) حاصل خواهد شد و ملت انقلابی ایران نیز با هدایت های مقام معظم رهبری، در مقابل دشمنان خود به پیروزی خواهد رسید.

انتهای پیام/ ص

 

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha