پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
حجت الاسلام مهدی رستم نژاد

حوزه/ معاون آموزش حوزه های علمیه محتوا محوری را مهمترین عامل تمایز مسابقات قرآن حوزه های علمیه نسبت به سایر مسابقات قرآن در کشور دانست.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، حجت الاسلام والمسلمین مهدی رستم نژاد، عصر امروز در مراسم اختتامیه هفتمین دوره مسابقات قرآن و حدیث حوزه های علمیه در مشهد اردهال با تقدیر از میزبانی مردم، علما، مدیران حوزه های علمیه،نماینده ولی فقیه و فضلا و طلاب منطقه کاشان، گفت: مردم این منطقه در این مدت با تمام وجود خادم قرآن و عترت بوده اند.

وی افزود: وجه تمایز مسابقات قرآنی حوزه و غیر حوزه را می توان در این مسئله دانست که طلاب و علما باید به سمت محتوا حرکت کنند؛ اصل و اوج مسابقات قرآن حوزه بر تفسیر و محتوا بوده است.

معاون آموزش حوزه های علمیه بیان کرد: کار بسیار عظیمی در حوزه های علمیه در برگزاری این مسابقات انجام شده است که باعث ایجاد نشاط قرآنی شده است؛ اگر بخواهیم حوزه هایی با محتوا داشته باشیم باید از ظاهر عبور کرده و به محتوای آیات توجه کنیم.

وی تصریح کرد: ظاهر آیات، پل ارتباطی است که انسان باید از آن عبور کرده و به محتوا و عمق قرآن برسد؛ اگر طلاب بخواهند عالم ربانی شوند باید عالم قرآنی شوند و به محتوای قرآن توجه کنند.

حجت الاسلام والمسلمین رستم نژاد تصرح کرد: هفتمین دوره مسابقات قرآن و حدیث حوزه در دو مرحله برگزار شد؛ در مرحله اول 7 هزار طلبه در 6 رشته تفسیر، حفظ و معارف حدیث، حفظ 1، 5، موضوعی و تبلیغ قرآن محور به رقابت پرداختند.

معون آموزش حوزه های علمیه افزود: مرحله نهایی مسابقات نیز با حضور 83 نفر در رشته های قرائت، حفظ 20، 10، و کل قرآن و ترتیل و اذان و دعاخوانی برگزار شد.

انتهای پیام

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha