شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
حجت الاسلام مهدی سلیمانی تبار - مشهد اردهال

حوزه/استاد حوزه اصفهان گفت: یکی از اثرات تقوا نقش تربیتی و تهذیبی آن است، انسان با تحمل گرسنگی با درد مستضعفین، محرومین و بی بضاعتان آشنا می شود و چه بسا ترغیب شود به آنها کمک و یاری رسانی کند.

حجت الاسلام والمسلمین مهدی سلیمانی تبار، امام جمعه مشهد اردهال در گفتگو با خبرگزاری «حوزه» در اصفهان با اشاره به آیه 183سوره بقره که می فرماید:" یَأَیُّهَا الَّذِینَ ءَامَنُواْ کُتِبَ عَلَیْکُمْ الْصِّیَامُ کَمَا کُتِبَ عَلَى‏ الَّذِینَ مِنْ قَبْلِکُمْ لَعَلَّکُمْ تَتَّقُونَ" گفت: در این آیه شریفه خداوند به صراحت فرمان به روزداری می دهد و در آخر نتیجه روزه داری را تقوا معرفی می کند، لذا باید توجه داشت خداوند به روزه ما احتیاج ندارد و ما خود از نتیجه روزه داری که تقوی الهی است، بهره می بریم.

امام جمعه مشهد اردهال افزود: بر اساس روایات و سیر در قرآن و نهج البلاغه، مهمترین کار برای رسیدن به سعادت تقوا است، تقوا یعنی اینکه اگر شخصی کار گناهی را در دید مردم انجام نمی دهد و شرم می کند، در خلوت نیز به خاطر حیا و شرم از خداوند انجام ندهد.

حجت الاسلام والمسلمین سلیمانی تبار در ادامه با اشاره به راه های تقویت ایمان و تقوا اشاره کرد و گفت: یکی از کارهایی که تمرین تقوا است، همان خودداری از گناه است و ماه رمضان ماه تمرین تقوا و خودسازی است.

 وی افزود: تقوا فواید بسیاری دارد، یکی از اثرات تقوا نقش تربیتی و تهذیبی آن است، انسان با تحمل گرسنگی با درد مستضعفین، محرومین و بی بضاعتان آشنا می شود و چه بسا ترغیب شود به آنها کمک و یاری رسانی کند.

امام جمعه مشهد اردهال به تاثیر دیگر تقوا در زندگی انسان اشاره کرد و گفت: تحمل تشنگی و گرسنگی در ماه رمضان، انسان را به یاد سختی ها و مواقف روز قیامت می اندازد و به تفکر وا می دارد.

وی با ابراز امیدواری از این که مردم بهترین استفاده ها را از فرصت ماه مبارک رمضان ببرند ابراز داشت: ماه رمضان به نفس های مومنان برکت می دهد؛ رمضان مسابقه عبادت بوده و ماهی است که ملائکه به بندگان الهی فخر و مباهات می کنند.

امام جمعه مشهد اردهال در پایان تلاوت قرآن، آموزش و تربیت شاگردان قرآنی و حافظان قرآن را از بهترین راه های بهره مندی از برکات ماه مبارک رمضان دانست.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha