جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
قرآن

حوزه/ نفر اول مسابقات حفظ ۲۰ مسابقات قرآن و حدیث حوز های علمیه یکی از مهمترین عوامل قرآنی شدن فرزندان را قرآنی کردن فضای خانه از سوی والدین دانست.

احمد معتمدی در گفت و گو با خبرگزاری «حوزه»، گفت: یک سال پیش از حضور در حوزه در سن هفده سالگی حافظ قرآن شدم و در زمان حضور در حوزه از این سرمایه بسیار مهم نیز استفاده های شایانی کردم.

وی افزود: با روش حفظ یک ساله موفق به حفظ قرآن کریم شدم و برای حفظ محفوظات نیز همیشه تمرین تثبیت خود را حفظ کرده ام؛ درست است که حفظ یک ساله روشی قوی برای حفظ است ولی تمرین تثبیت هیچ گاه نباید ترک شود.

وی با اشاره به انتقاداتی که برخی از اساتید نسبت به حفظ یک ساله دارند گفت: کسانی که این دوره را تاکید و تکذیب می کنند هر دو دلیل خاصی برای این امر دارند زیرا حفظ یک ساله برای برخی از حافظان جواب می دهد ولی کسانی که این دوره را رد می کنند با مشاهده افرادی که موفق نشدند این دوره را طی کنند این مبحث را مطرح می کنند.

معتمدی بیان کرد: برادر بنده نیز چندی پیش در مسابقات سراسر کشور اوقاف به مقام اول در رشته حفظ 20 جزء رسید و به همین دلیل برخی این سوال را مطرح می کنند چه اتفاقی ممکن است باعث شود فرزندان در یک خانواده رویکرد قرآنی داشته باشند.

وی افزود: در پاسخ به این سئوال باید گفت که در ابتدا، فضای خانه باید قرآنی باشد و پدر مادر باید مشوق کودکان خود باشند؛ در هر زمان نیز این تشویق متفاوت است؛ در ابتدا همیشه تشویق های مادی بیشترین تاثیررادارد ولی کم کم کودکان را باید با فضای اخروی تلاوت و حفظ قرآن نیز آشنا کرد.

وی گفت: یکی از مسایلی که در سن نوجوانی می تواند عامل محرکه آنها برای حفظ باشد، آثار و برکات دنیوی و اخروی حفظ است؛ اینکه برای نوجوان بیان شود که درجات بهشت با حفظ و قرائت قرآن برای انسان ارتقا می یابد خود عاملی است که می تواند نقش مهمی در سوق دادن آنها به سمت حفظ باشد.

نفر اول مسابقات حفظ 20 جز قرآن کریم حوزه های علمیه بیان کرد: اگر کودکان بتوانند در سنین ابتدای نوجوانی به مراتبی از حفظ برسند خود به خود در این مسیر قرار می گیرند و فضای قرآنی بر روح و جان آنها مستولی می شود.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha