دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
حجت الاسلام ناصر رفیعی

حوزه/ همایش ملی صدف کوثر با حضور مراجع تقلید در نوبت صبح و عصر در مجمتمع آموزش عالی امام خمینی و جامعه الزهرا در۲ دی ماه برگزار خواهد شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، حجت الاسلام و المسلمین رفیعی دبیر علمی همایش صدف کوثر در نشست خبری با اصحاب رسانه که در سالن شهید صدر مجتمع آموزش عالی امام خمینی (ره) برگزار شد، ضمن  تشکر از اصحاب رسانه در راستای پوشش اخبار این همایش، ابراز داشت: همایش ام المومنین حضرت خدیجه سلام الله علیها "صدف کوثر" بیش از یک سال است که به آن پرداخته می شود و این همایش 2 دی ماه بصورت همایش ملی بنا بر مصوبه جامعه المصطفی  با حضور مراجع تقلید و میهمانان خارجی برگزار خواهد شد.

وی با بیان اقدامات صورت گرفته در راستای برگزاری این همایش خاطر نشان ساخت: در راستای برگزاری این همایش ملاقات با مقام معظم رهبری و 8 تن از مراجع داشتیم تا از بیانات این بزرگان در جهت غنای این همایش بهره ببریم

حجت الاسلام والمسلمین رفیعی، گفت: بیش از 120 مقاله به دبیرخانه این همایش رسیده که شامل 30 مقاله برگزیده است که تعدادی از مقاله ها سفارشی می باشند و همچنین در راستای تهیه موسوعه  چهار جلدی حضرت خدیجه با محققین دارالحدیث قرار داد تا در روز همایش رونمایی شود.

وی با اشاره به نام گزاری بلوار یا میدانی به نام این بانوی بزرگوار خاطر نشان ساخت: در جلسه ای که با شهردار قم داشتیم قول  دادند که یک میدان یا بلوار را در شهر قم به نام حضرت خدیجه سلام الله علیها همزمان با برگزاری این همایش نام گذاری خواهد شد و همچنین در راستای تبلیغ همایش قول دادن تمام تبلیغات شهر را رایگان در اختیار این همایش قرار بدهند

دبیر علمی همایش صدف کوثر در ادامه ابراز داشت:هماهنگی نیز با صدا سیما داشتیم تا شبکه سه این همایش را بصورت زنده پخش نماید و همچنین در جهت فضا سازی چند برنامه با حضور کارشناسان در صدا سیما اجرا خواهد شد.

وی با بیان دیگر اقدامات صورت گرفته در راستای برگزاری این همایش، افزود:  تاکنون ۴ پیش نشست در جامعه المصطفی، بنت الهدی، مدرسه علمیه معصومیه و جامعه الزهرا(س) برای ایجاد فضا در این زمینه برگزار شده است. که با استقبال محققین، طلاب و علاقه مندان روبرو شد.

حجت الاسلام والمسلمین رفیعی به بیان چگونگی برگزاری همایش پرداخت و اظهار داشت: همایش ملی صدف کوثر در دو نوبت صبح و عصر از 8 الی 12 در مدرسه امام خمینی (ره) و 2.30 الی 17 در جامعه الزهرا با سخنرانی آیات عظام مکارم شیرازی و جوادی آملی، سخنرانی دبیر علمی همایش، ارائه مقالات برتر و تقدیر ۲ نفر از آفرینندگان اثر در مورد حضرت خدیجه(س) بخشی از برنامه‌های این همایش در نوبت صبح خواهد بود.

 وی در پایان افزود:  برنامه عصر نیز با همین رویکرد در جامعه الزهرا بسته شده است که در ان 2 مقاله ارائه خواهد شدو گزارش دبیر علمی و سخنرانی یکی از شخصیت ها که فعلا معلوم نیست برگزار خواهد شد.

 

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha